lentekriebels - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suzan Nievergeld - WaarBenJij.nu lentekriebels - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suzan Nievergeld - WaarBenJij.nu

lentekriebels

Door: suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

16 September 2013 | Australië, Sydney

Hi there! 

Ik vond het wel weer eens tijd om jullie weer eens mee te nemen naar sydney.. er is ondertussen weer vanalles gebeurd, dus fasten your seatbelt, put your sunnies on, sit back and relax!

Het zomerzonnetje staat inmiddels vollop te stralen. Het is nog maar net lente, maar wij zweten al peentjes. 32 graden in bij ons een hittegolf, hier is het gewoon een lentetemperatuurtje. En ze laten je er niet even aan wennen. Van 20 graden zo naar 30. In the face.

Al het groen heeft het ook al zwaar te voorduren.. de bosbranden zijn alweer begonnen. Hoewel het zon 2 uur van de stad vandaan is, is de rook goed te zien en te ruiken. Wat je vorig jaar op tv zag, kun je nu met eigen neus en ogen meemaken, erg vreemd! ! No worries verder, wij zijn voorlopig veiling. En over 2 weken zijn we toch weg hier.. heujj! 

De vakantiekriebels beginnen nu wel te komen. Alles is geboekt en wij zijn ready to go! Nog een laatste weekje werken! De coffeebar heeft me al vervangen, dus daar ben ik letterlijk en figuurlijk klaar mee. Ik hoop stiekem dat de baas in zn macchiato stikt. 

Ik wil jullie niet jaloers maken, ik wil alleen even onze reisplannen delen. 24 september vliegen we met tiger airways (soort turkish airways maar dan slechter) (dus steek vast een kaarsje op) naar cairns, waar we vervolgens met onze jucy campervan richting the withsunday islands rijden. Hier drop ik sander op de boot voor een zeiltrip, en ga ik 3 dagen airlie beach onveilig maken. Ik heb the withsundays namelijk al langg gezien. Na de withsundays rijden we terug naar cairns waar we nog genoeg tijd hebben om dingen te bekijken en te chillen voordat we naar Darwin vliegen 5 oktober. Hier zijn we 5 dagen om krokodillen te vangen, regenwouden te ontdekken en door de bushbush te rijden. 10 oktober staat onze mega camper klaar en beginnen we aan onze roadtrip naar perth. hier gaan we ong 5 weekjes over doen. De westcoast is minder toeristisch en het kan dus zijn dat je op 1 dag hoogstes een paar kangaroetjes tegen komt. bizar! Als ik het zo opschrijf voel ik me een echte reiziger. Met mn backpack en campervan. Ik denk dat ik maar dreadlocks laat zetten en sander zijn baard laat staan. Hoe lijkt je dat?

Dat dus over een weekje! Ik kan maar niet bevatten dat ik al 5 maandjes in Sydney ben.. tijd is gevlogen. Sydney feels like home. Ons apartementje met de kat als een vertrouwd thuiskomen na een vermoeide dag werken, de stad als mijn werkplek. De parken en stranden als onze relax momenten. Ik ga deze stad zeker missen, maar een mooie reis krijg ik daar voor terug. Sander daarintegen kan niet wachten om ein de lijkkkk uit de stad te vertrekken en de natuur in te gaan. Het blijft een meijels boerke he... ;)

De laatste weken hebben we alletwee erg veel gewerkt, dus weinig tijd gehad voor uitstapjes. Op een vrije dag meeten we vaak met vrienden voor een bbq, drankjes of het strand. Afgelopen weekend zijn we naar Defqon 1 australia geweest, wat echt mega vet was!! Belachelijk veel nederlanders en ontzettend harde muziek. Met een Heineken (van 11 dollar) in de hand lekker staan stampen. Ik miste alleen nog een kroketje...

Nog even een laatste weekje genieten van ons apartementje, de stad, vrienden, collega's, werk, een schone douche en wc, een comfi bed en een grote keuken met oven en vaatwasser....hmmmm

Keep you updated!

From Suzan with love

  • 16 September 2013 - 10:57

    Hilde:

    Dat klinkt allemaal erg leuk, ben toch wel een beetje jaloers, het mooiste gaat nu dan toch eindelijk komen, veel plezier samen op jullie trip...en och wen Meijels boerke is toch niks mis mee toch?
    Have fun...xxx Hilde, Laurens, Kevin en Jordi.

  • 16 September 2013 - 13:22

    Ria:

    Na jullie harde werken zullen jullie beloond worden. Het avontuur kan beginnen. Super jaloers op jullie!
    Ja Suzan vijf maanden alweer, time flies........ en wij maar bibberen van kou, is voor ons ook weer wennen. Houd ons een beetje warm door ons mee te laten genieten van jullie avonturen. En of draedlocks en baard een goed idee is............? Herkennen we jullie niet meer. Een hele goeie reis gewenst en geniet van elk moment en let goed op ons meehls boerke! xxxxx Fam. Karis

  • 16 September 2013 - 18:54

    Floor:

    Nice!!!
    Laat als-je-bliefttttt geen dreadlocks zetten en laat Sander z'n baard scheren.
    Ik geloof niet dat jullie daar knapper op worden ;).

    Nog even en dan begint het echte reizen! Geniet nog even van alle luxe.
    Hele dikke kus en een knuffel voor jullie!

  • 19 September 2013 - 22:47

    Mart En Wilma:

    Hee Suzan en Sander,
    Klinkt super allemaal. Ons nichtje Michelle (van de andere kant van de familie) is eergisteren ook gearriveerd in Sydney! Kom je misschien nog wel tegen (grapje!!)
    Na gedane arbeid is het dus lekker uitrusten en genieten. Zal zeker een geweldige reis worden. Alleen het lezen van de plannen laat ons al watertanden.........
    Groetjes uit Heibloem















Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Backpacking down under

1 year work n holiday visa

Recente Reisverslagen:

21 April 2014

aan alles komt een eind..

21 Januari 2014

long time no speak..

08 Oktober 2013

Oostkust in stijl

16 September 2013

lentekriebels

18 Juli 2013

Happy together
Suzan

Hallo! Van Januari tot Juli loop ik stage bij escape4africa - een touroperator - in Kaapstad. Samen met Chloe woon ik in de wijk Gardens, in Villa Tivoli, met nog 4 of 5 andere studenten. Via deze site ga ik jullie op de hoogte houden van mijn leventje hier! Enjoy!

Actief sinds 27 Dec. 2010
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 46713

Voorgaande reizen:

05 Januari 2011 - 04 Juli 2011

Placement South Africa

23 April 2013 - 30 November -0001

Backpacking down under

Landen bezocht: