Time flies when you're having fun.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Suzan Nievergeld - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Suzan Nievergeld - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun..

Door: suzannievergeld

Blijf op de hoogte en volg Suzan

04 Februari 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

goeie môre my pragtige vriende en familie,
Beginnen jullie me al een beetje te missen? Ik ben alweer een maandje weg uit Nederland. De tijd vliegt hier zo enorm snel voorbij!! Ik moet echt heel hard nadenken wat ik allemaal heb uitgespookt de afgelopen weken...

Ik heb jullie nog niet verteld over ons geplande Cederberg weekend in Februari he? Nou bij deze. We gaan met 32 andere studenten een hike doen van 8 uur. 8UUR! Ik had al gelijk spijt toen ik het had vastgezet.. mijn zielige voetjes.. lekker weekendje weg. Ik mag hopen dat de omgeving de blaren en het gezeur van ik-kan-niet-meer en zijn-we-er-bijnaaaa van de andere diva’s doet vergeten. Moet ik nog wandelschoenen gaan aanschaffen ook.. Maar het is natuurlijk wel een uitdaging!

Door de weeks hebben we na het werk lekker uitgegeten, gebraaid of gewoon niks gedaan. Donderdag zijn we weer naar Jade gegaan, wat weer heel gezellig was. We waren deze keer met een grotere groep en zijn wonder boven wonder niemand kwijtgeraakt en allemaal samen richting huis gegaan. Vrijdag had ik toch wel moeite met uit mijn bedje komen om 7uur…

Vrijdag na het werk ging de telefoon, Carlijn en Suzanne: KIJK EENS NAAR BUITEN! Stond daar een prachtig glinsterende witte polo voor onze deur :D onze polo! Gelijk maar wat rondjes gaan rijden natuurlijk. We zijn uiteindelijk bij de Mcdonalds beland. We zouden die avond een borrel hebben bij Daddy longneck, met de groep van 4Exchange. Na ons luxe avondmaal zijn we daar naartoe gegaan. Na een bijna-botsing en 3 uur zoeken naar een parkeerplaats kwamen we daar, ook wonder boven wonder, veilig aan. Het was heel gezellig, maar om half 11 waren we weer pleiten aangezien we allemaal supermoe waren van de avond ervoor. We hebben nog een after-party met pizza en wijn op ons balkon gehouden met een aantal mensen die we nog niet kende. Erg gezellig :D

Zaterdag hadden we besloten onze niewe baby eens goed te gaan benutten. We zijn naar de Old Biscuit Mill gereden voor een ontbijtje/lunch (Duh, vaste prik) en toen richting Stellenbosch gereden, een wijnstadje op een half uurtje afstand van Cape Town. Hier was de opening van het nieuwe studenten-seizoen begonnen en dat werd goed gevierd met een festival in een park. We zijn er op de gok naartoe gereden, wat ons in 1x is gelukt ook nog. En dat zonder TomTom, ik ben al haast ingeburgerd. Het festival was heel chill. Lekker in het zonnetje naar de bandjes luisteren en de gek rondspringende mensen bekijken. Na een bierdouche en de opkomst van een vent met 3 meter lange dreadlocks (goorste ooit) vonden we het wel weer genoeg geweest. We wildenog graag een wijnproeverijtje doen, maar die stomme winefarms hebben om 4uur al allemaal weekend. Dan maar richting huis..We wilde toch voor het donker thuiszijn voor het geval dat we ergens stil kwamen te staan in het donker. De wegen zijn hier niet altijd even goed verlicht. Al zou dat met onze gloedje nieuwe auto haast onwaarschijnlijk zijn natuurlijk..

Het koelt hier altijd heel erg af ‘savond dus je moet echt een vestje meenemen als je ergens gaat eten. We reden dus even langs ons huis om vestjes op te halen en dan snel wat te gaan eten. Dachten we... Toen Chloe de deur open ging maken hoorde ik een OH NEEEE HE - kreet. Ik snelde naar de deur en trof Chloe aan met een verontwaardige blik. De sleutel was afgebroken in het slot dus we konden niet meer in onze kamer. Top! Gelukkig is Kaapstad van alle markten voorzien en bestaat er zelfs een 24uur-per-dag-sleutelmaker-service! Die dus snel gebeld en hij kwam ons binnen 40 minuten al redden. Hij draaid een keer aan het slot en plop! Het slot was opeens open.. Als twee domme schapen met what-the-fuck-how-you-doing-that-gezicht stonden we hem aan te gapen. Konden we 35 euro dokke voor alleen een sleuteltje in het sleutelgat steken. Financiele tegenvaller 2. (nummer een was de overbagage op schiphol, you know)

Met een uur vertraging gingen we opweg naar Camps bay voor ons langverwachte avondmaal. Het was inmiddels al pikkedonker, dus we vergaten een afslag te nemen. We konden gelukkig draaien op een parkeerplaats, namen de bocht iets te ruim en BAM, stoeprandje.. oeps.. Klapband.
Stonden we alsnog midden op de weg in het donker met een kapotte auto. Jammer genoeg heeft geen van onze vaders ons ooit geleerd hoe we autobanden moesten vervangen (Thnx dad!) dus stonden we daar mooi te kijken. We hadden al naar het car-rental bedrijf gebeld, maar die kwamen niet om een bandje te verwisselen. For sure you can do that by yourself. Ja, sure.. Gelukkig kwamen 2 mannen binnen no-time uit de auto gesprongen om ons te helpen. Na een uur was het klusje geklaard en waren we de mannen eeuwig dankbaar. We hebben een super-cover verzekering op onze auto, maar blijkbaar hoort een kapotte band daar niet bij. Kunnen we die nog zelf gaan betalen ook. Pfffff financiele tegenvaller nummer 3.
We vielen ondertussen haast om van de honger (het was al 10uur) dus we zijn (heeel voorzichtig) toch nog maar naar Camps bay gereden om een lekkere salade en pasta te eten en coctails te proosten op onze geweldige leuke pech-dag. Om half 1 waren we eens thuis, maar we vonden het nog lang niet te laat om te gaan stappen. Samen met onze huisgenootjes zijn we naar club 31 gegaan, waar we nog vet gescrimineerd werden door de zwarte bodyguard. Hij liet alle zwarte mensen voorgaan. Echt gemeen zeg! Om half 2 waren wij eens een keer aan de beurt. Carlijn Chloe en ik hebben het tot 5uur volgehouden, heel gezellig! En heel goedkoop aangezien we van iedereen tequilla en amarula gesponsord kregen en zelfs een gratis taxi terug kregen. Compenseerd die financiele tegenvallers een beetje. .
Zondagmiddag besloten we toch maar eens uit bed te rollen en naar het strand te rijden. Weer waaide het heeel hard en na 2uur bezandstraling waren we het zat. We zijn teruggereden naar Seapoint, waar een groot zwembad aan de zee ligt. Het water was 25 graden, in tegenstelling tot het zeewater dat -25 is ofzo, heeerlijk. Ik heb zelfs sportief gedaan en ben baantjes gaan zwemmen toen de rest lag te snurken. Beetje jammer dat ik op een begeven moment 2 baantjes achterlag op een vent van 55. Ik moet echt wat aan die conditie gaan doen. We denken er ook over om een maandkaart aan te schaffen zodat we straks met een goddelijk afgetraind lichaam thuiskomen :D We hebben de avond afgesloten bij de Eastern food bazar. Die hebben we eerst nog 2uur lang liggen zoeken want de straat stond verkeerd genoteerd in de Lonely Planet. Thnx lonley planet, waren we weer bijna uitgehongerd. Na heel wat irritaties op de te kleine kaart, de onduidelijke lonley planet en op elkaar kwamen we uiteindelijk bij de bazaar aan en hebben we ons volgegeten met rijst en ijsjes. Hmmm :D Suzanne was alleen chagrijnig want die kreeg een aangebrande halve kip voorgeschoteld. hihihi

Maandag zouden onze nieuwe huisgenootjes aankomen. We hadden het goede voornemen om op ze te wachten en ze warm te verwelkomen, maar helaas zijn we in slaap gevallen. Dus we hebben het dinsdagavond goed gemaakt met een lekkere braai bij tony-macaroni (huisbaas red.) om de hoek, het huis waar Carlijn en Suzanne tijdelijk verblijven tot vrijdag. Het was weer een gezellig hollandse party met aangefikte hamburgers, overheeerlijke sateetjes en wijn. Helaas vond de chinese buurman het iets minder gezellig en werden we om 12uur ‘vriendelijk’ verzocht te vertrekken. Woensdag uitgegeten en gisteravond in de regen gezwommen en weer Jade! Het is echt ontzettend warm op het moment. Maar ik geniet ervan! Dit weekend staat er eigelijk te veel op de planning. Zaterdag willen we naar Cape Point rijden (kaap de goede hoop) en ’s avonds hebben we een feest, zondag willen we gaan surfen en ’s avond naar Goldfisch. Eigelijk wilde we nog een wijnproeverij doen maar denk niet dat dat nog ergens tussen gaat passen! Wie heeft eigelijk verzonnen dat een weekend maar uit 2 dagen bestaat?

Vandaag trekken Carlijn en Suzanne bij ons in en maandag komt Morgan aan. Dan zijn we compleet en kan het feest pas echt beginnen!
Mijn foto’s staan weer op picasa. https://picasaweb.google.com/suzannievergeld/Afrika?authkey=Gv1sRgCP2a7YSknOf1aA#
Have a lekkah weekend!
Baie van die soen, Suzan

  • 04 Februari 2011 - 08:35

    Chantal Bouten :

    hahaaa wat n pech suzannn! echt weer iets voor jullie, die sleutel en de klapband;)
    maar ik gok dat jouw overvolle weekend dat helemaal goed gaat maken!! wat ben ik jaloersss
    wij hebben morgen afscheidsfeestje van stefanie, dus jij volgende week weer n welkomsparty hihi
    geniet van je weekendje en ik spreek je snel weer meis! liefsxxxx

  • 04 Februari 2011 - 09:34

    Christel:

    Hee suuz!!

    Wat een lang verhaal! Wel erg leuk want ik verveelde me al in dit tussenuurtje hier op school!
    Mooie fotos en een stoere wagggie:P
    Wens je veel succes met die hike op de Cederberg! Maar het zal ongetwijfeld gezellig worden dus het zal je gaan lukken.. :) En ik lees hier bij het berichtje dat Stefanie alweer bijna komt dus wordt feest!
    Heel veel plezier en ik hoor nog van je

    Liefs X


  • 04 Februari 2011 - 09:53

    Renée:

    haha suuuzan, dat kan ook echt alleen jou overkomen ;) Ja oke, mij natuurlijk ook! haha!

    Oh ik ben zo jaloers op jullie, lekkerrr zon zee strand lekker eten en wijn :D, ik moet tegenwoordig weer echt gaan stappen want ik ben echt een degelijke trien met al die feestjes! Ik zie hier Ciens verhaaltje staan je hebt idd weer een welkomst party volgende week van steefje!!
    Leuke foto's trouwens echt gezellig al die verhaaltjes & foto's!

    Tot volgende keeer en n heel fijn weekend! :D
    Dikke kus!!

  • 04 Februari 2011 - 11:43

    Steef:

    Wat een top verhaaltje weer :)!

    Jij zorgt er voor dat ik geen moment twijfel, en liever vandaag dan morgen vertrek!!

    Tot volgende week lief vriendinnetje!!

  • 04 Februari 2011 - 13:42

    Loes :

    Haaj suzan!

    Leuk verhaaltje! Mijn avontuur zit er alweer op! :( Ben mijn hele hebbe & houde verlore want m´n tas is gejat!! En heb nog 2 examens dus moet nog flink blokken. Zoals je ziet mijn laatse week is niet bijster spectaculair :P Zo te zien jouw weken wel :D Veel plezier met je overvolle weekend!

    X

  • 04 Februari 2011 - 15:36

    Lindsay:

    haa meid,

    alweer zit ik hier te lache als ik jou verhaal lees, zie het gewoon helemaal voor me! ben erg jaloers op je bruine kleurtje haha ik spierwit hier in de regen en wind haha! mja heb hollandweek ook overleefd van school erg gezellig met 100 studenten;) succes en tot de volgende
    xxx lieefss lins

  • 04 Februari 2011 - 19:49

    Chantal :

    heee!!!
    Weer een leuk verhaaltje om ons weer erg jaloers te maken!! Lekker eten, lekker zonnen en vooral veel leuke dingen doen!
    Mooi auto'tje trouwens ;)
    wel maar goed dat er die 2 aardige mannen waren, die jullie geholpen hebben.. anders had je daar fijn gestaan!
    Fijn weekend nog, maar dat zal wel goed komen, aan je plannen te zien!!
    xx

  • 04 Februari 2011 - 21:18

    Floor:

    Jij hebt natuurlijk meteen je charmes in de strijd gegooid op die snelweg bij het verwisselen van de band ;)

    En ja hoor.. geef papa Peter maar weer de schuld hihi!

    Maar je vermaakt je nog steeds errug goed daar zo te zien!!
    En dat afgetrainde lichaam.. tja.. daar ben ik dan ook erg benieuwd naar of dat gaat lukken naast die amarula's en die braai-avonden van jullie ;)!

    Geniet er lekker van met dat zonnetje :D!

    Dikke kus!

  • 05 Februari 2011 - 16:51

    Jenny Van Der Heijden:

    Wauwie suzan! Wat een belevenissen zeg =)) moet je ook nog wel iets doen voor je stage? :p Het klinkt echt wel super leuk, ondanks alle autopech, honger aanvallen en handige vrouwe-acties ;) haha! Maar wel super dat je het zo goed naar je zin hebt! Veel plezier nog, en ik kijk uit naar je volgende verhaal meis!
    Liefsss

  • 06 Februari 2011 - 10:59

    Jo Melssen:

    Hoi Susan Wat leuk dat je het daar erg naar je zin hebt in het verre Afrika.
    Leuke foto's behalve die van het lampje(badkamer)
    Had al aan Pap verteld dat je het schemerlampje op de badkamer maar een andere plek moest geven . Anders ben je straks helemaal bruin.
    Ome Jo de elektricien zal wel opletten
    Heel veel groetjes vanuit de Zonnedauw

    Rien Jo en Joep

  • 06 Februari 2011 - 21:00

    Papa Peter:

    Hoi handy Suzan,

    Met een glimlach weer je reisverhaal gelezen. Henk en Annemie zijn inmiddels weer terug van hun bezoek aan Evelien. Ben benieuwd wat ze te vertellen hebben (hun reisverhalen dus)
    Ik voel me nu toch wel een beetje tekort geschoten in de opvoeding.
    Ik heb daarom een verrassing voor je. Zogauw je terug bent , krijg je van mij een curus band verwisselen en olie verversen ;-).

    Kus en kijken uit naar je volgende verslag.

    Peter, Marleen en Joost

  • 07 Februari 2011 - 12:50

    Hanneke:

    Ik zie nu tot mijn grote schrik dat ik niet eens gereageerd heb op je berichtje!! terwijl ik hem allang gelezen haddd!! Dus nu toch nog maar even eentje hihi!!

    Je bent alweer meer dan een maandje wegg, zooo snel gaat de tijd! Je foto's zien er zo verleidelijk uit!! Vandaag schijnt het zonnetje hier ook, maar om nu in mijn bikini buiten te gaan liggen, lijkt me wat overdreven!!
    Nog 4 nachtjes en dan kun je Stefanie op gaan wachtenn, spannendd!

    Als het goed is zijn nu al je huisgenootjes bij jullie ingetrokken hè? Hoe bevalt dat allemaal? Nog geen borden over en weer gegooid;) haha dat zal vast wel niett!

    Meisje ik spreek je snel deze weeekk!! xxx

    (en owja, succes met je 4e (toch?) stageweek alweerr, want dat is eigenlijk waar het allemaal om gaat he ;) haha!)

  • 08 Februari 2011 - 22:35

    Maud:

    Hee Suuuuuuss!!

    Wat een leuk verhaaltje weer, jij vermaakt je daar wel met het partyeeee, geniet daar maar van;)

    hahaha die klapband van jullie, dan denk ik meteen weer aan de dag dat je vertrok, toen lag er ook al iets af hihi, ervaren chauffeurtje ;)
    Maar ik zie dat jou papa al n verassing voor je heeft als je terugkomt haha..

    Nou genieeeeettt daar van alles, want je maakt ons hier maar jaloers ( als schijnt het zonnetje alweer lekker ).

    Spreek je girllll XX

  • 10 Februari 2011 - 12:53

    Mandy:

    Dat was weer 's lekker ouderwets Suzan-like lees ik wel ;) al die foute afslagen, klapband, sleutel crisis! haha!! lovely! :D
    Je kunt wel proberen of die wijnproeverij hier naar NL verplaatst kan worden? Ik vind 't niet erg om wat lasten van je schouders te halen en deze zelf te dragen (a)

    Veel plezier alvast dit weekend schat! Laat 't mooie autootje heel en enjoy!

    take care hon' <3

  • 03 Oktober 2013 - 21:31

    Jose Joosten:

    Ha buurmeisje ik had iets gelezen dat jullie samen verder op reis gaan .heel gaaf maar wel heel spannend .ik vind het geweldig wat jullie allemaal gaan doen. op mijn iPad kan ik het een beetje volgen.heel veel reis plezier. En tot schrijfs. Groetjes Jose.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Hallo! Van Januari tot Juli loop ik stage bij escape4africa - een touroperator - in Kaapstad. Samen met Chloe woon ik in de wijk Gardens, in Villa Tivoli, met nog 4 of 5 andere studenten. Via deze site ga ik jullie op de hoogte houden van mijn leventje hier! Enjoy!

Actief sinds 27 Dec. 2010
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 46752

Voorgaande reizen:

05 Januari 2011 - 04 Juli 2011

Placement South Africa

23 April 2013 - 30 November -0001

Backpacking down under

Landen bezocht: