Lachiffa en Polio - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Suzan Nievergeld - WaarBenJij.nu Lachiffa en Polio - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Suzan Nievergeld - WaarBenJij.nu

Lachiffa en Polio

Door: suzannievergeld

Blijf op de hoogte en volg Suzan

10 Februari 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Howzit!

Met een tropische regenbui achter me en een temperatuurtje van boven de 30, zit ik te bedenken wat ik allemaal voor leuks met jullie ga delen deze keer. Het is alweer donderdagmiddag half 2, nog een dagje en dan is het weer weekend!

Vorig weekend besloten maar eens wat cultuur/natuur te gaan snuiven. Na al dat geluier op het strand werd het daar wel weer eens tijd voor. Onze bestemming werd Cape Point met Kaap de Goede Hoop. Hier hebben we een hele dag voor uitgepland aangezien het een supermooie route beloofde te zijn en we dus tijd wilde maken voor de nodige wauw-wow momentjes en prachtige kiekjes. (Ze staan weer online hoor, alleen nog niet op picasa want die doet het niet opeens, check mijn facebook! :www.facebook.com/http://www.facebook.com/profile.php?id=100000289353524)
Met Lachiffa, de superhippe maar bejaarde kever van onze homeboys Gijs en Freek, Polio, onze inmiddels niet meer manke polo, en TomTom begonnen we om half 10 al aan onze tocht. Zoals beloofd, de route is adembenemend! We zijn veel gestopt om fotos te maken, maar ons grootste doel was om de pinguings bij Boulders Beach te spotten. Wat zijn die beestjes schattig! De Homeboys hadden het gewelidge plan om naar een rustig stukje strand te gaan. Helaas moest dat over rotsen, door spleten en door water. Na een bijna spagaat-in-de-lucht en een hardaanval van opduikende pinguings kwamen we aan bij een mooi stukje baai. En het was het waard! We hebben met de pinguins gezwommen. Helaas pindakaas hadden meerdere mensen onze geheime route ontdekt en was het opeens geen ‘rustig strandje’ meer. Toen ze we maar weer verder gereden naar onze eindbestemming. Maar eerst natuurlijk weer terug via de avontuurlijke route, pffff.

Bij Cape point hebben we uitgebreid gelunched. Na onze buik volgepropt te hebben besloten we, na het zien van een kilometer lange rij met chineze bij de stoeltjes lift en met die calorie-volle lunch in ons achterhoofd, naar boven te lopen. Op onze slippers was het nog best een klus, vooral de jongens hadden het erg zwaar. Cape Point heeft een enorm mooi uitzicht, kijk maar naar de fotos! Over Kaap de goede hoop valt niet veel te vertellen. Er staat alleen een bord, thats it.
We zijn op de weg ernaartoe nog haast aangevallen door een kudde Struisvogels. Eentje was not ammused toen we ze van dichtbij wilde bekijken. Moeten ze maar niet midden op de weg gaan staan, stomme beesten. We hadden liever baviane willen spotten, maar die hadden dat liever niet i guess..
’S Avonds hadden we een feest met onze mede-hollanders, in Rafiki’s. Op het eerste gezicht een nogal vage bedoeling, en ik was ook niet zo te spreken over de muziek, maar uiteindelijk toch een leuke avond gehad. Toen we thuiskwamen nog even de boel op stelte gezet, eitjes gebakken, onze keus gemaakt uit de menukaart van Rafikis die Gijs meegesmokkeld had, piamabroeken uitgewisseld en toen lekker gaan slapen.

Zondag was iedereen exlcusief Chloe en ik brak dus surfen zat er niet in. We hebben lekker geluierd en zijn in de middag gaan shoppen in Canal Walk. Overal is uitverkoop dus het was feest :D! Helaas kwam ik met niet meer thuis dan nieuwe allstars voor het Cederberg weekend. Dus besloten we Maandagavond gewoon nog een keer te gaan. Ook deze keer niet echt geslaagd, die Mall is zo ontzettend groot!! Doe mij maar gewoon de winkelstraat van Breda...
Deze week hebben we na het werk met onze huisgenootjes lekker gezwommen, gegeten, gebraaid, en gedronken. We zijn inmiddels compleet en we hebben het heel gezellig met zn alle!

Maar, ik ben hier natuurlijk voor mijn stage, dus ik zal jullie daar ook wat over vertellen. Ik heb mijn Social Media plan voor een groot deel af, en uitgevoerd voor 2 webpages.
http://www.facebook.com/pages/Luxury-Cape-Town-Villas-com/150677078324106?v=app_4949752878 en http://www.facebook.com/pages/African-Overland-Tours-com/184840614872053?v=app_6009294086&ref=ts Check it out en like it! Nu mag ik me over een nieuwe website gaan buigen die budget vakantiehuisjes aanbiedt. Ook leuk! Ik heb mezelf bijna benoemd tot Pro-HTML-nerd!

Voor het weekend staat een braai bij een studiegenootje, de Tafelberg en een wijnproeverij op de planning. De rest zal wel opgevuld worden met zwemmen en strand. De jongens lusten geen wijn en zijn allergisch voor bergwandelingen, dus die gaan midgetgolven. Ieder zijn ding ;) Lachiffa en Polio zullen iig weer goed gebruikt worden. Wat zouden we toch zonder ze moeten!

Weer dankie vir die mooi kommentaar en boodskappe!
Tot die volgende keer [L]

  • 10 Februari 2011 - 13:49

    Hanneke:

    Ik heb je verhaaltje weer met een glimlach gelezenn, gisteren heb ik je natuurlijk al een beetje gesproken, dus ik wist het een ander al!
    Maar echt super mooii, ik hou echt van dat weerrr.. nog 4 maandjes wachten en dan hebben wij het hier ook! Totdan, moet ik het toch maar met de zonnebank doen;)

    Je foto's zijn ook super! Bedoelde je nu jezelf met die struitsvogel rechts in de hoek? Want anders kan ik er geen vinden haha!
    Suusssieee, ik wens je alvast een heeeel fijn weekend maar dat zal vast wel lukken!
    Enneee, bij die wijnproeverij, neet te laat en neet te zaaattt. ge wit 't ;)!
    xxx

  • 10 Februari 2011 - 14:06

    Marleen:

    Ik hoopte de eerste te zijn om te reageren op je verslag, maar Hanneke is me voor geweest.
    Achter mijn duf bureautje zit ik weer glimlachend je verhaal te lezen, de foto's bekijk ik vanavond wel.
    Ik lees wel dat het nog steeds ontzettend gezellig is, gelukkig staat er nu ook iets over je stage, want daarvoor ben je tenslotte in Kaapstad.
    Ben zelf wel benieuwd naar de struisvolgels en ik hoop dat de pinguins en oook nog zijn in maart.
    Ik zie me alleen niet met ze zwemmen, jij wel ??
    Groetjes en tot morgenavond met skypen.
    Marleen

  • 10 Februari 2011 - 14:06

    Chloë Massar:

    Haha! Vraag jij aan mij wat ik op stage doe? ;) Terwijl jij ondertussen mijn 3 kantige bericht waar je zo'n uur over doet al hebt gelezen en zelf ook nog eens een heel verhaal hebt getypt! Hihi wat zijn we toch fanatiek! Leuke samenvatting van al onze gebeurtenissen meis! Erg herkenbaar en erg plezierig! Heb zin in morgennnn! xxxx

  • 10 Februari 2011 - 14:07

    Mandy:

    hier zijn we weer! 10 minuten geleden al gereageerd op je vorige blog, en nu dan maar even op deze :D want anders lijkt het weer alsof ik ze niet direct lees :p hihi!

    Als je tijd over hebt mag je ook wel onze PR doen straks voor de Urban Sportsdays aangezien je zo'n HTML-nerdje geworden bent ;) heb je binnen no-time gedaan dus :p haha!

    Jammer dat je nietbent gaan surfen, je moet me dat wel leren hoor als je terug bent!! :D Super gaaf!!

    En voortaan, nu nog niet, zal ik wel een S achter mn naam zetten aangezien er meerdere personen zijn met mijn lovely voornaam ;)

    liefs <3

  • 10 Februari 2011 - 15:04

    Chantal N:

    echt super gaaf dat jullie met die pinguings gezwommen hebben en zo dicht bij die struisvogels kunnen komen, is weer eens wat anders ;)!

    nog een fijn weekend, en veel plezier met jullie wijn proeverij ;) maar dat zal wel goed komen ;) als je je polio maar thuis laat staan dan !

    xx

  • 10 Februari 2011 - 15:27

    Steef:

    Nog snel eventjes je laatste verhaaltje gelezen! Echt heel leuk weer :D! Ik probeer dalijk nog eventjes de foto's te bekijken! Maar moet eerst nog even al mijn dillemma's gaan verwerken, wat wel wat niet in de koffer, wat hij blijft maar te zwaar... :(. En ik wil niet net als jou direct me avontuur met een financiele tegenvaller beginnen ;)!

    Ik heb echt super veel zin je weer te zien Suus!!

  • 10 Februari 2011 - 18:28

    Chantal Bouten :

    suzan! wow ik heb je al best lang niet gesproken, schandalig! maar gelukkig ben ik door dit bericht weer een beetje op de hoogte. zo meteen even de foto's kijken, ben benieuwd hoe de kroegen er daar vanbinnen uitzien ;)
    wij gaan vnv stefanie uitzwaaien helaas.. dus jij krijgt binnenkort nog meer gezelligheid!
    pas goed op jezelf meis en geniet van je hard verdiende weekend haha!
    liefs ciennn

  • 10 Februari 2011 - 20:51

    Frank:

    Hey Suzan, zo te lezen is het leven down there nog zo slecht nog niet, van Iris zijn een mooie kaart + tekening (uiteraard) naar je op weg.
    Geniet daar van "t mooie leven daar, pas goed op jezelf en laat die creditkaart maar janken.... Groetjes van Frank en een dikke knuffel van Iris!!!

  • 10 Februari 2011 - 21:57

    Maud:

    suuuuuuus!!

    je kreeg de groetjes van gretha iig al terug vandaag op 't werk haha :)
    Maaar wat heb je toch weer leuke dingen meegemaakt, elke week weer he. Vooral met pinguins zwemmen hihiiii k ga zo de foto's bekijken.. ben benieuwd!
    Maak met die wijnproeverij maar veel foto's dan kunnen we kijken hoe je status op dat moment was hihiii..

    XX

  • 11 Februari 2011 - 10:50

    Lindsay:

    haaa meiiss,

    echt super vet met pinguins zwemmen, zijn zn grappinge beestjes! ik zie het al helemaal voor me met die struisvogels haha! maar dat je het nog steeds goed naar je zin hebt is duidelijk:D vanmorge is onze steef vertrokke naar cape town, ze heeft er ook heel veel zin in, moest wel eve een traantje wegpikke gistere maargoed jullie kome gelukkig ook weer gewoon terug!

    meid fijn weekend
    liefs kuss lins

  • 11 Februari 2011 - 12:52

    Floor:

    Weer leuk om te lezen dit!
    Maar Marleen zal er toch echt aan moeten geloven hoor, ze heeft maar 1 keer de kans om met pinquins te zwemmen hihi ;)! Ik zie het in ieder geval wel voor me !!

    Maar ik ga je vanavond lekker bellen, dus dan hoor ik er meer van :D!

    x

  • 11 Februari 2011 - 16:00

    Rien Melssen:

    Hoi Suzan
    Wat weer een leuk verhaal.Wat is het hier toch saai als ik die leuke verhalen lees over kaapstad. Fijn dat je het er naar je zin hebt als je straks nog maar terug wil .Suzan heel veel groetjes uit meijel

  • 13 Februari 2011 - 15:20

    Kristel Van Winkel:

    Suzannniiieee

    Ik lees je verhalen altijdddd :D
    Echt geweldig!

    Ik ga ook maar weer eens een nieuw verhaal publiceren!
    Zo te zien bevalt het allemaal goed daar, is je stage ook leuk? Ik vond die foto's met die pinguins echt helemaaal geweldig (L)

    Veel plezier nog :D:D

    xxxx

  • 13 Februari 2011 - 19:28

    Renée:

    Hee Suusje!!

    Wat vind ik t toch leuk hoe je die vehraaltejs schrijft! Echt super mooi je foto's en je word nog een computer nerdie zeg, poe poe! Wel leuk zeg! Je zit er alweer een maand, t gaat zooo snel!! moeten binnekort echt even een skype date maken!!

    xxxx

  • 14 Februari 2011 - 17:08

    Jenny Van Der Heijden:

    Vet vet! Zeeeker wel een coole stage (al klinkt het alsof je alleen maar plezier hebt en werken zit er niet in! haha! Veel leuker natuurlijk!!) Echt cool suus,, ik ga eventjes je pictures nog bekijken, ben benieuwd!
    Ik kijk uit naar je volgende verhaaltje! =)) xxxx uit Londenn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Hallo! Van Januari tot Juli loop ik stage bij escape4africa - een touroperator - in Kaapstad. Samen met Chloe woon ik in de wijk Gardens, in Villa Tivoli, met nog 4 of 5 andere studenten. Via deze site ga ik jullie op de hoogte houden van mijn leventje hier! Enjoy!

Actief sinds 27 Dec. 2010
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 46740

Voorgaande reizen:

05 Januari 2011 - 04 Juli 2011

Placement South Africa

23 April 2013 - 30 November -0001

Backpacking down under

Landen bezocht: