en het vakantiegevoel zet nog even door.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Suzan Nievergeld - WaarBenJij.nu en het vakantiegevoel zet nog even door.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Suzan Nievergeld - WaarBenJij.nu

en het vakantiegevoel zet nog even door..

Door: suzannievergeld

Blijf op de hoogte en volg Suzan

21 April 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik heb het lang uitgesteld, maar moet er nu toch aan geloven. Het sportseizoen is begonnen. Die weegschaal bij de bungeejumpt was al erg, maar het feit dat ik nog met moeite in mijn broeken pas was de druppel. Aangezien ik een arme studente ben en weinig geld heb voor een nieuwe garderobe van 2 maten groter, was er maar 1 optie. Voortaan sta ik 3 a 4 dagen per week voor de spiegel in de sportschool en doe ik aan Urban Fitness, Hiphop en Zumba. O wee als ik nu geen Halle Berry lichaam krijg.

Gelukkig ben ik niet de enige die wat wegkrijgt van Mama Africa. Personal trainer Lucas heeft er een groep van 5 Dutchies bij gekregen. Zo is het nog gezellig ook :D! Vooral de African Moves die hij ons uit laat voeren zijn erg vermakelijk. Voornamelijk voor hemzelf....
Nu ik er over nadenk, maak er 5 keer per week van. Die zumbamoves worden natuurlijk optimaal gebruikt op Zaterdagavonden. Ook wij stijve europanen kunnen met onze billen shaken tegenwoordig. Bovendien kun je de sport ‘zwemmen’ er ook nog bij zetten, aangezien we een nieuw fab-swimmingpool hebben ontdekt. Ook hebben we eens wat nieuwe barretjes/ clubs uitgeprobeerd, Club 31 werd nogal ‘gewoontjes’. Het is toch erg als je voortaan de hele playlist mee kunt zingen, en je wordt uitgenodigd voor een cocktailavond voor de ‘vaste zaterdagavondgasten’. Bovendien komt onze Carlijn niet meer binnen na een incidentje met de Uitsmijter...

Veel zeggen dat alles nogal ‘gewoontjes’ wordt na een tijdje ergens te wonen. Vreemd, maar buiten Club 31 heb daar totaal geen last van. Ik kijk nogsteeds elke dag vol verwondering naar de Tafelberg in de achtertuin, geniet nogsteeds van het lekkere weer en kan nogsteeds mijn ogen uitkijken tijdens een wandeling of lunch in de stad. Elke dag merk ik hoe meer ik van deze stad ga houden. En er is nog zoveel meer te doen! Zo heb ik na 3 maanden nogsteeds niet de Tafelberg beklommen, me nog niet dronken gevoerd met gratis wijnproeven, ben ik nog niet naar het aquarium geweest, heb ik nog geen ritje gemaakt op de champagne-boot, heb ik nog niet gesky-dived, nog niet gecage-dived, nog niet paardgereden langs het strand.... pfff! Hoezo gewoontjes? Ik vermaak me nog wel even!
Vooral met de vele ‘public holidays’ hier, is er alle tijd om die toeristische uitjes te maken. Volgend weekend is het alweer feest: Paasvakantie! Hier in Afrika is het hot-happening. HET 6 dagen lange weekend voor campingbezoekjes, familiebezoekjes, roadtrips en festivals. Wij hollanders doen daar graag aan mee, dus rukken alle hollandse studentenhuizen massaal uit naar The Gardenroute of een andere richting. Wij dus ook. Aangezien The Gardenroute zooo van Maart is, hebben Chloe, ik en 3 mannen besloten met een heuze 4x4 richting Namibie te rijden. Road trip number 2 is getting started. Ik ben benieuwd..
In ieder geval gaan we richting de ZON. We eten ook eens heerlijk hollands, stampot met gehaktballen, krijgen we er de volgende dag regen bij. Voor het echte ‘home sweet home’ gevoel zeker. Nog even en ik verkeer in een winterdip. Gelukkig heet de zon het door en is het vandaag alweer wat beter, en zien de weersverwachtingen er positief uit. Stel je voor, jullie opscheppen over het weer in Nederland terwijl ik verdrietig wegkruip met een dikke pijama onder mijn warme deken. Dat gaat dus mooi niet gebeuren. Opscheppen over de zon was mijn taak, en graag houd ik dat nog even zo.

Gaan jullie nu maar lekker van die zon genieten. Het is ook eens 20 graden... snel! wat doe je nog achter die computer? ga zonnen,zwemmen, zet die bbq aan! Overdreven hoooooor.. maar ik gun het jullie van harte natuurlijk. Kijk maar vast uit naar het spannende Namibie- verhaal over een weekje of twee. Vergeet je niet in te smeren!

Cheeeers!

Ps. We hebben weer nieuw bezoek in huize Tivoli. Ze verblijven op het plafond en zijn vooral ‘snachts actief. De bestrijdingsdienst heeft vastgesteld dat het om een rattenfamilie gaat. De oorlog is officieel begonnen nu ze ons gemiddeld 4 keer per nacht wakker maken met hun gegraaf en getrippel. Laat het rattengif zijn werk doen ..

xoxo









  • 21 April 2011 - 14:35

    Christel:

    hey suzie!
    heb nog even een paar verhaaltjes terug moeten lezen maar alles klinkt nog zo geweldig als op het begin! Ik zie hier dat je nog 74 dagen te gaan hebt dus zorg dat je nog zo veel mogelijk van het klimmen, dronken worden, aquarium bezoekjes en ritjes gaat ondernemen!
    dat je uberhaupt nog in dat huis durft te slapen met die ratten!!! ik was allang schreeuwend weggerend waarschijnlijk :)
    ik ben ook wel blij inderdaad dat de zon hier deze dagen ook flink schijnt want dan hoef ik niet meer zo jaloers op jou te zijn!
    geniet er van en ik kijk uit naar je volgende verhaaltje!

    liefs X christel

  • 21 April 2011 - 14:58

    Floor:

    Ieewww ratten! Suzan, dat zijn echt de vieste beesten die er op aarde rondlopen! Jakkkk.
    Maar opscheppen over de zon is nog even onze taak hoor! En bruinnnn dat we worden hihi :D
    Maargoed, omdat het Pasen is sta ik heel het weekend in de keuken weg te zweten bij De Stoep! Het verschil moet er zijn ;)

    Dikke kussss en we moeten snel maar weer eens bellen!

  • 21 April 2011 - 15:13

    Julia:

    Haha super leuk suus! Tis je wel geraden dat je weer terug naar Limboland en Breda komt ;) hihi.. Geniet er nog van daar, en tot spreeks!

    xxJulia

  • 22 April 2011 - 06:47

    Renee:

    Oooh opscheppen over t zonnetje kunnen wij ook! Het was gisteren maar liefst 30 graden in het prachtige meijel, en tot zondag hebben we zowiezo die temperatuur en zon :D dan neemt t weer een beetje af, dus wij hebben niet te klagen ;)!! T enige is dat ik zondag net als floor moet zweten op t terras van de rail ;)!

    Maar ieuw ratten, gatsie! Jij liever als ik haha! Vind die echt eng en vies! Meisje uit me klas had er een als huisdier mee naar school! Bah! Tot snel suusje!!

    Dikke kus! X

  • 27 April 2011 - 12:31

    Frank:

    Hey Suzan, we hoeven nog steeds geen medelijden met jou te hebben, lezen we, hier is Pasen lekker druk geweest en Monique is drie weken vrij waarvan ze twee weken naar Cuba is geweest, vrijdag begint ze gelukkig weer, dus ook ik hoef me niet te vervelen. Veel plezier nog daar, pas goed op jezelf en groetjes van Door en Frank en een dikke kus en knuffel van Iris!

  • 28 April 2011 - 16:18

    Mandy S:

    schatt!!
    dat Halle Berry lichaampje had je al toch? :p hahaha! en anders komt dat wel goed met al die fitnessdingetjes van je :D
    Super dat je je nog zo goed vermaakt daar en 't nog lang niet verveelt! :D
    maar wat is er gebeurd in de 31?! want je moet toch wel wat uitspoken wil je niet meer binnen komen of niet? ;)

    Looking forward to your Namibie-story!
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Hallo! Van Januari tot Juli loop ik stage bij escape4africa - een touroperator - in Kaapstad. Samen met Chloe woon ik in de wijk Gardens, in Villa Tivoli, met nog 4 of 5 andere studenten. Via deze site ga ik jullie op de hoogte houden van mijn leventje hier! Enjoy!

Actief sinds 27 Dec. 2010
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 46741

Voorgaande reizen:

05 Januari 2011 - 04 Juli 2011

Placement South Africa

23 April 2013 - 30 November -0001

Backpacking down under

Landen bezocht: