eerste verslag vanuit CAPETOWN! - Reisverslag uit Meijel, Nederland van Suzan Nievergeld - WaarBenJij.nu eerste verslag vanuit CAPETOWN! - Reisverslag uit Meijel, Nederland van Suzan Nievergeld - WaarBenJij.nu

eerste verslag vanuit CAPETOWN!

Door: suzannievergeld

Blijf op de hoogte en volg Suzan

09 Januari 2011 | Nederland, Meijel

Hello!
Woensdagnacht was het zover! Na afscheid genomen te hebben van mijn vriendinnetjes thuis, vertrokken pap mam Joost en ik naar Dusseldorf. Om 6.15 zou ik gaan vliegen! Bij het inchecken echter een financieel tegenvallertje van 100 euro: Mijn koffer was niet 2 kilo te licht, maar 4 kilo te zwaar. Kleiiin inschattingsfoutje van buurvrouw’s weegschaal. Ag, er zijn ergere dingen…
De vlucht was ontzettend vermoeiend (al was dat ook wel mijn eigen schuld door de weinig tot geen slaap van te voren..) Ik moest mezelf echt wakker houden op Schiphol zodat ik mijn vlucht niet zou gaan missen. Gelukkig ging alles goed en vertrok ik rond half 11 ‘s morgens richting het zuiden. Ik heb het opstijgen niet eens meegekregen, ik was al lang in de wolken.
Rond 11 uur ‘s avonds kwam ik aan in Kaapstad. Gelijk die jas en dikke trui uit! Wat een hitte. Maargoed dat ik die föhn vergeten ben, helemaal niet nodig hier! Jeroen van 4exchange stond me op te wachten, en samen met nog een student uit Nederland reden we naar mijn nieuwe huisje. Echt heel mooi, met veel ruimte en een chill balkon. Beetje jammer dat de buren een zwembad hebben, en wij niet. Grrr
Mijn kamertje ziet er ook prima uit. Nu staat er nog een 2persoonsbed. Als Chloe komt moet ik die helaas inleveren voor 2 1persoonsbedden. Nog even genieten van de ruimte dus ;) Ik heb alle foto’s, kaartjes en natuurlijk de scheurkalender van mijn lieve vriendinnetjes meteen neergezet. Heel gezellig :D
Donderdags heb ik mijn huisgenootjes ontmoet. Allemaal heel leuk, allemaal uit Nederland. Weer eens wat anders! Er zit zelfs Limburgse gezelligheid in het huis, 3 maar liefst! Ik voel me helemaal thuis. Ze vertrekken allemaal rond eind januari, begin februari. Jammer, maar het lijkt me ook superleuk om weer nieuwe mensen te ontmoeten. We wonen echt ideaal, dichtbij een grote shoppingmall waar je alles kunt halen, van nieuwe pumps tot bloemkool. Wat wil je nog meer. En of courseee, Donderdagavond stapavond, zelfs in Kaapstad! Met 2 huisgenootjes ben ik naar Jade ofzoiets gegaan, een of andere R&B club. Supergaaf! En de drank kost hier geen drol… of dat goed is? In ieder geval wel voor mijn portemonnee.
Vrijdags heb ik een beetje de buurt verkend. Ik geloof dat ik in een luxe villawijk ben beland, echt supermooie huizen. Hier zie ik me later wel vertoeven… Het uitzicht op de Tafelberg is echt geweldig. Kan niet wachten tot ik hem ga beklimmen! Ik bedacht me dat het ook maar eens tijd werd voor mijn placement plan aangezien dat af moet voordat ik begin met mijn stage. Baleee. Maar goed te doen met mijn laptop op het balkon in het zonnetje. Zelfs een beetje bruin geworden. Ook werd het maar eens tijd om mijn koffer uit te gaan pakken en alles in de kasten te leggen. Nu begrijp ik opeens waarom ik 4 kilo overgewicht had.. Ik kan onderhand elke dag van dit half jaar een nieuw shirtje aantrekken, en elke dag van de week een ander paar schoenen. En waarom ik 15 paar sokken heb meegenomen terwijl ik alleen op slippers en sandaaltjes loop? Oepss…
Verder ben ik dit weekend naar the Old Biscuit Mill gegaan in de stad met Niels en Shirley. Dit is een markt waar je superlekker kunt ontbijten of lunchen. Ze maken alles vers voor je klaar, en daarna kun je aanschuiven aan een lange picknicktafel. Heel leuk! Na de markt zijn we verder gereden naar een schattig wijkje, Bo-kaap, met allemaal felgekleurde huisjes. In die wijk ligt ook een winkeltje waar ze spulletjes verkopen die worden gemaakt door de vrouwen uit de Townships in Kaapstad, Monkeybizz heet dat. Was ook leuk om te zien! Wat opvalt, is dat de mensen hier zo ontzettend aardig zijn! Ze helpen je met alles, je mag altijd foto’s maken – ze stricke zelfs een pose voor je- en ze zijn altijd in voor een praatje. Kan de rest van de wereld nog wat van leren!
Mijn huisgenootjes hebben me met de auto een deel van de stad laten zien, en we zijn de Tafelberg voor een stukje opgereden zodat je heel mooi uitzicht hebt over de stad. Hierna zijn we teruggereden om de rest van het huis op te halen om naar het strand te gaan. Eindelijk :D We gingen naar een strandje wat verder weg, via een weg door de bergen. De weg ernaartoe was al mooi, maar het strandje was nog veel mooier! En de golven waren echt hugeeee, heel vet! Bij de eerste duik was wel bijna mijn hele bikini naar de haaien, dus moest ik het maar allemaal goed vasthouden. Even een nieuwe bikini aanschaffen voordat dalijk half Kaapstad getuigen is van mijn naakte verschijning.
Toen we terug wilde rijden naar ons huisje, kregen we de auto niet weggereden. We snapten er niks van. Gelukkig wist meneer de parkeerwachter wat er aan het handje was. Onze voorste twee wielen stonden dezelfde kant op. Uhhhh?! Er was vanalles onder de auto doorgebroken. Gelukkig is dit niet gebeurd tijdens het rijden anders had ik in mijn eerste weekend in Kaapstad al het loodje gelegd. Het verhuurbedrijf heeft blijkbaar ook gewoon weekend, want we kregen de voicemail. Great.. Stonden we dan. Taxi gebeld en op hoop van zege de auto maar gewoon laten staan. Morgen kijken we verder.. ´S avonds zijn Ellen, Diewertje en ik gaan eten bij een sushi-bar, hebben we een paar cocktailtjes gedaan in een Latino club en zijn daarna naar Club 31 gegaan. De club ligt op de 31ste (duh) verdieping van een bank en is redelijk chic. Diewertje had er voor gezorgd dat we op de gastenlijst kwamen te staan dus we konden meteen doorlopen zonder te betalen. Toen ik voor de 31 stond hoorde ik een paar keer mijn naam. Krijg nou wat, een bekende! Kennis van ons thuis. Denk je ver van huis te zitten.. Zij was met een hele groep Nederlanders van de HAN in Nijmegen. Het was wederom een topavond! De negers hier hebben trouwens een Hollandse traditie overgenomen: De polonaise! Wat een opluchting, hoef ik carnaval toch niet helemaal te missen.
Vandaag ben ik met Ellen naar een van de grootste stoppingcentrums in Afrika gegaan. Nu maar even een rustig avondje want ik ben moe van alle Wow’s en wauw’s van de afgelopen dagen…
Morgen heb ik mijn laatste dagje vrij voordat mijn stage begint. Nog even genieten, want aankomende week zal ook weer allemaal nieuw en indrukwekkend worden. Ik ga deze week kijken voor een autootje voor Chloe en mij, ben benieuwd! En dinsdag op gesprek bij mijn stagebegeleider om vervolgens woensdag echt te beginnen.
Ik heb het echt enorm naar mijn zin. De stad is super en de mensen zijn leuk. Chloe ik kan niet wachten tot ik dit alles samen met jou kan delen!! Nog 6 nachtjes!

Veel liefs vanuit Kaapstad!

  • 09 Januari 2011 - 19:46

    Jenny Van Der Heijden:

    Suzannnn,, wauw, zoals jij tijdens je eerste paar dagjes heb ik tijdens het lezen van dit verslag ook een hele hoop Wows en Wauws momenten gehad! Klinkt alsof je een geweldige tijd tegemoet gaat. Veel plezier nog en ik lees graag je volgende verslag =))) xxx

  • 09 Januari 2011 - 19:55

    Lindsay:

    heee meissie,

    echt heel leuk hoe je schrijft:) erg fijn om te hore dat je het zo goed naar je zin hebt, ben wel jaloers op je hoor! succes morgen op stage:) maar dat komt wel goed.

    dikke kusss, lins

  • 09 Januari 2011 - 20:06

    Aniek:

    Suuuss!

    Echt een SUPER leuk verslag, heb genoten! Haha! =)

    Ik krijg gewoon helemaal zin om zelf te vertrekken en alles te gaan ontdekken!

    Enjoy, enjoy, enjoy!!!
    Kusjes xxxx

  • 09 Januari 2011 - 21:10

    Christel:

    hee suzie!!!
    wat een tof verhaaltje heb je er van gemaakt:P klinkt echt super goed daar!!
    helemaal niet verveeld dus de eerste paar dagen :)
    blijf lekker schrijven zou ik zeggen en veel succes morgen op je eerste stage dag!

    liefs XXX christel

  • 09 Januari 2011 - 21:10

    Chantal Bouten:

    suuuuzieee! wat leuk wat leuk wat leuk! en of die goedkope drank goed voor je is? ik zie niet in waarom niet haha.
    vind t fijn dat je leuke mensen om je heen hebt, toch n opluchting:)
    hoop dat je foto's snel online staan, heb heel benieuwd naar je huisje. en naar je omgeving, want dat zal wel heel andere koek zijn dan meijel hihi!

    ik spreek je snel weer meis! liefs

  • 10 Januari 2011 - 09:59

    Rii:

    Hey susanneke!
    Wow, wat heb je het super als ik dit allemaal zo lees!! helemaal top chick! =D
    Gaat dus helemaal goed komen met jou daar, en Chloe erbij straks! ;)
    heeel veel succes alvast woensdag voor je eerste stagedag, maar ook dat gaat wel in orde komen!
    Geniet ervan en we spreken elkaar snel!
    Dikke kus riiiii

  • 10 Januari 2011 - 10:02

    Steef:

    Wat eeen leuk verhaaltje Suus! Ben echt zo blij voor je dat je je direct thuis voelt, dat is wel echt top :)!! Heel veel succes morgen op je stage... Hoop dat die net zo tof is als de rest! Ben benieuwd naar je volgende verhaaltje!

    xxxx

  • 10 Januari 2011 - 12:28

    Chloë:

    SUZAN:D:D:D Na jou verhaal heb ik NOG meer zin! Ik wil ook wow'en en wauw'en! Hoeveel bikinies moet ik precies meenemen? ;)
    Ow God 3 limburgers in 1 huis?:| Great ;) Nee grapje hoor, lijkt me helemaal gezellig! Zij zijn natuurlijk wel voor carnaval allemaal weer terug naar Nederland, het blijven natuurlijk limburgers hihi
    Heel veel succes met de eerste paar daagjes stage! Ik kom je snel vergezellen! Moet nog wel wat dingetjes regelen voor vertrek (A)
    Ik zie ook niet echt een nadeel in die drankprijzen hoor;) Ik zie meer het vrijdag ochtend stage probleem :P Ow en doe maar niet zo'n auto die doorkrakt uitzoeken:P
    Liefs, xxx Tot snel!!!

  • 10 Januari 2011 - 17:17

    Hanneke:

    Heeeeee Suus!!!
    Super fijn dat het meteen allemaal goed bevalt daarrr.. die eenzame daagjes die jij daar misschien dacht te beleven zonder Chloë vallen dus best wel mee haha ;)!

    Echt zo'n gek idee dat jij nu heeeeelemaal daaronder bentt.. en dat je zo'n andere dingen meemaakt, en dat bij jou het weer zooo anders is!
    Geniet er maar van meisje! Succes morgen op je stage!

    ben heeel benieuwd naar het volgende verhaaltje!
    xxxx

    (ik ga vnv even skype op mijn laptop fixen!!)

  • 10 Januari 2011 - 17:38

    Julia:

    Soezn!! Super leuk om te lezen!! :D Klinkt echt allemaal heeeeeeerlijk, ben vrij jaloers! Heel veel succes met je eerste daagjes stage, ben benieuwd hoe 't is! :D

    xx

  • 10 Januari 2011 - 19:02

    Renée:

    Heeee suus!

    aaah wat leuk om dit te lezen dat je 't zo naar je zin hebt. en wat ben ik jaloerssss! dat wil je niet weten in dit koude kikkerland :| Bleh!
    Wel nog steeds een gek idee dat je ongeveer aan de ander ekant van de wereld zit ;) Nou meid nog heel veel plezier daar & ik zie de foto's en gezellige verhaaltjes & Skypejes snel tegemoet :D

    Veel liefs!
    xxxxxxxx

  • 10 Januari 2011 - 19:05

    Maud:

    Suuuuuus!!
    Wat leuk getypt je verhaaltje zeg! hihi ik ben blij dat je 't daar goed naar je zin hebt.. en je hebt al best wat meegemaakt daar.. begint goed met die auto ( en nu moet jij nog achter het stuur hihihi)
    Ben benieuwd naar de foto's van alle wow's en wauw's die je hebt gehad tot nu toe.
    Hahaha en rustig aan met die drank daar he!!

    Nou meisssske, succes op stage deze week!! en ik lees het wel weer in je volgende bericht.

    XXXX


  • 14 Januari 2011 - 15:03

    Suzan:

    Thnxxx allemaal! Lief dat jullie zo leuk reageren! Er komt weer bijna een nieuw verhaaltje aan...
    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Hallo! Van Januari tot Juli loop ik stage bij escape4africa - een touroperator - in Kaapstad. Samen met Chloe woon ik in de wijk Gardens, in Villa Tivoli, met nog 4 of 5 andere studenten. Via deze site ga ik jullie op de hoogte houden van mijn leventje hier! Enjoy!

Actief sinds 27 Dec. 2010
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 46762

Voorgaande reizen:

05 Januari 2011 - 04 Juli 2011

Placement South Africa

23 April 2013 - 30 November -0001

Backpacking down under

Landen bezocht: