Zon, zee en zand - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Suzan Nievergeld - WaarBenJij.nu Zon, zee en zand - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Suzan Nievergeld - WaarBenJij.nu

Zon, zee en zand

Door: suzannievergeld

Blijf op de hoogte en volg Suzan

26 Januari 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

My lovely followers,
Hoe is het in Nederland? Nog lekker regenachtig? Hier is het nogsteeds prachtig weer en ik baal elke dag weer als een stekker dat ik heel de dag in de airco op kantoor moet doorbrengen. however, tijdens het weekend heb ik heerlijk van de zon en vrijheid-blijheid kunnen genieten. Ik heb nog nooit zo erg naar weekenden toegeleefd als hier!
Ik heb mijn eerste opdracht op stage af, waar ik stiekem wel trots op ben. Maar ik zal jullie verder niet vervelen met mijn stagebezigheden. Ik heb namelijk veel leukere dingen te vertellen :D

Maandag en dinsdag zijn altijd bijkom-avonden van het weekend, wat betekend dat we niet veel meer uitvoeren dan op het balkon zitten, de zon onder zien gaan, ondertussen wat eten, en daarna op bed ploffen met een film. Woensdagavond vonden we het toch maar eens tijd voor actie. We zijn aan de grote klim naar de top van Lions Head begonnen. Begonnen, inderdaad, we hebben de top uiteindelijk niet gehaald.. Helaas had half Kaapstad hetzelfde idee en stonden we in de file voor de berg, waardoor we niet meer helemaal naar boven konden lopen omdat het te donker werd. Stiekem vond ik dit niet zo heel erg aangezien ik het wel hoog genoeg vond, en mijn beentjes ook vrij weinig zin erin hadden. Maar het uitzicht vanaf de helft was al adembenemend! Ik voelde me net Frodo van Lord of the Rings tussen die fabelachtige omgeving. Gaan we zeker vaker doen! En dan wel tot de top… Met zaklamp.
As I told you, Donderdagavond stapavond! Maar eerst lekker braaien bij een ander studentenhuis. We waren uitgenodigd door een collegaatje van mij. Het was supergezellig en de gigantische T-bone was overheerlijk. Nog steeds een raadsel hoe ik die naar binnen heb gewerkt, maar het was in ieder geval een goede bodem voor de daaropvolgende biertjes in Jade. Helaas waren we de helft van de groep kwijtgeraakt, maar dat mocht de pret niet drukken. Chloe keek haar ogen uit tussen de overdosis Homo’s, waar ik inmiddels al aan gewend ben geraakt. Rond 3uur lagen we in ons bedje, om er vervolgens om 7uur weer naast te staan. Lang leven de 8 tot 5 werkdagen. pfffff…

Vrijdag hebben we afgesproken met onze nieuwe, toekomstige huisgenootjes die nog tijdelijk bij ons om de hoek wonen. We hebben hun even rondgeleid door onze giga-villa en ze waren superenthousiast. We zijn uit gaan eten bij een typisch Afrikaans restaurantje, inclusief Afrikaans bandje en hupwiegende negerinnen die zich voor ons uit stonden te sloven. Super gezellig! En het gaat zeker goed klikken tussen Carlijn Suzanne Chloe en Suzan :D Zaterdagmorgen zijn we vroeg opgestaan om te gaan ontbijten/lunchen op de Old Biscuit Mill. Het krioelde weer van de mensen en andere wezens, inclusief een roze poedel, en jawel, Floortje Dessing! We hebben haar nog gezocht voor een praatje en een fotootje, maar ze was helaas nergens meer te bekennen tussen de 284 kraampjes eten en 3948 andere mensen. We hebben uiteindelijk maar de taxi gepakt naar het strand, wat niet echt een puik plan bleek te zijn aangezien er windkracht 30 ofzo was en we dus gezandstraald werden. Toch waren we te eigenwijs om terug te gaan want we moesten en zouden een kleurtje krijgen. Uiteindelijk gingen we met het halve strand in onze oren, in ons haar en tussen onze billen naar huis. Maar wel met een bruin kleurtje! Je moet er iets voor over hebben natuurlijk.. We zijn met een taxibusje naar huis gereden –geen gewone taxi’s maar taxi’s voor de locals (vooral de zwarte) die keiiihard door de straten kneuren en om elke scheet toeteren, maar enorm goedkoop zijn. Voor 60 cent ben je heel de stad door. Bovendien is het al een beleving opzich. Stel je een klein taxibusje voor met 14 negers en 2 kleine blonde meisjes erin gepropt voor..

’S avonds zouden we in gaan drinken bij ons thuis met Carlijn en Suzanne (onze nieuwe huisgenootjes) en dan naar Club 31 gaan. Het pakte iets anders uit, want uiteindelijk zaten we met 15 man bij ons in de huiskamer en zijn we naar Tiger Tiger gegaan, een club buiten het centrum. Het was echt een topavond met veel borreltjes en wijntjes. Ik heb echt gelachen. Zondagmorgen had ik dus ook mijn eerste Capetown-Kater. Heftig met die hitte, kan ik je vertellen. Maar ’s avonds een vrouw, ’s morgens een vrouw, dus ik en 5 anderen gingen gewoon vrolijk door naar een braai/ feest in een Township , Mazoli’s. Met zn 6e in een Volkwagen Chico gepropt, 25 minuten lang,zonder airco, allemaal met een capetown-kater..Geen pretje. Gelukkig was het t waard want het was een topfeest! Ik heb het toch maar bij een watertje gehouden.. De sfeer was super! Ongeveer 200 ofmeer man stond te dansen onder een tent, op elkaar gepropt en in een heerlijke zweetlucht en rondvliegende ziektes, maar daar moet je maar niet bij nadenken ;) Veel praatjes, drankjes, hapjes en dansjes later hadden we het toch wel weer gezien en zijn we even gaan uitrusten op Blauwberg strand, met uitzicht op de kite-surfers. Daarna zijn we snel snel gaan douche, want we moesten om 8uur weer bij St Yves zijn, een club waar we onze eerste ervaring met famous Goldfish (een band/dj duo) zouden krijgen. Het is een superfancy club en ik voelde me nogal klein, dik en lelijk tussen al die modellen maar ook dat mocht de pret niet drukken. We waren natuurlijk weer te laat omdat we nog snel snel moesten eten in het bijbehorende restaurant, maar ik heb me naar voren gewrongen en een plekje voor het podium weten te bemachtigen. Serieus allemaal Goldfish opzoeken op Youtube en de cd downloaden want het is echt superchille muziek! Ze hebben er een fan bij. Al heb ik me voornamelijk vermaakt met het bekijken van de man voor mij, van ongeveer een jaar of 45, die helemaal uit zn plaat stond te gaan en de gekste dansmoves eruit gooide. Vrij beschamend maar heel erg vermakelijk voor de rest van het publiek. Het was weer een topavond en we hebben echt een supergezellig groepje! Helaas was Chloe er niet bij deze dag/avond omdat ze moest werken. Goed excuus om volgende week zondag weer te gaan… ;) Je kunt je voorstellen dat ik Maandagmorgen niet echt op mijn best was, maar het was het waard! En ag, mijn baas was zondag ‘totally wasted’ en had ook last van brakheid, dus zo erg was het niet. Gisteren hadden we weer een braai, weer erug gezellig. Vanavond lekker uiteten en donderdag natuurlijk weer uit! We hebben trouwens een autootje vanaf vrijdag. Geen VW Chico die half doorkrakt, zoals alle armzalige studenten hier, maar een heuze Polo met airco! Beetje luxe mag wel he..

Op naar het volgend weekend! – can’t wait!

Mijn bijgehorende foto’s staan weer online: http://picasaweb.google.com/suzannievergeld/Afrika?authkey=Gv1sRgCP2a7YSknOf1aA#

Thnx voor alle lieve berichtjes! Ik lees ze met plezier :)
Take Care! <3

  • 26 Januari 2011 - 09:13

    Joey Schmeitz:

    Heej Suzan,

    Jij zult wel denken, dat ik je stalk, of te veel tijd heb ofzo. Ben stiekem alweer de eerste reactie:$ Kan zijn dat ik gewoon super snel reageer op alles wat met Kaapstad te maken heeft.(A)

    Hoe is het daar? En hoe is Goldfish?!? Heb ze vorig jaar gemist in Amsterdam, maar treden ze daar wel veel op???

    Nou, waarschijnlijk tot over 2 weken ofzo dan maar:P

    Groetjes

  • 26 Januari 2011 - 09:30

    RIEN Melssen:

    Hoy Suzan
    Wat weer een heerlijk verhaal fijn dat je het zo naar je zin hebt geniet er maar goed van .gr Rien

  • 26 Januari 2011 - 09:34

    Michelle:

    haaa suzannie!
    wat een super vette foto's! ik ben errug jaloers! het ziet er allemaal zo mooi uit haha. Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! heel veel succes en plezier nog!

    Liefs, Michelle

  • 26 Januari 2011 - 10:05

    Renée:

    Hee suusje!

    Wat is toch leuk om jou gezellige verhaaltjes te lezen, ik wil ook naar south africaaaa. :D haha Helaas ik heb stage anders was ik miss wel gekomen! ;)

    Hier is het op dit moment wat minder regenachtig als eerder, het zonnetje komt een ieniemienie beetje door, goed nieuws hé ;) haha!

    Ben weer benieuwd naar je volgende verhaaltje & foto's!

    liefsxxx

  • 26 Januari 2011 - 11:48

    Steef:

    Wat eeen geweldig verhaal weer! Door jou krijg ik geen twijfels over mijn keuze en alleen maar steeds meer zin!

    Ook een te gek ritme wat je hebt! Lekker veel zien, lekker veel stappen, een ook genoeg tijd om te chillen!

    Helemaal top!!

    x

  • 26 Januari 2011 - 13:55

    Lins:

    Ha meid,
    K lig n verhaal achter haha druk druk met school nog n week en dan weer gewoon inde banken!!
    Je schrijft echt heel leuk lees alles met een lach en zie t al helemaal voor me, het is meer vakantie dan stage geloof ik haha!! Je hebt ook hele mooie fotos, mooi daar zeg..Je pap en mam ware afgelope weekend nog bij de NOS aan t dineren haha.
    Meid succes en veel plezier op naar je volgende verhaal
    Liefs x lins

  • 26 Januari 2011 - 14:34

    Carien:

    Hee Suzan,

    Zo te zien en te lezen gaat het goed met je, mooi , houden zo!!
    Ik ben wel een beetje jaloers op het lekker weertje en de mooie omgeving, vooral op de bergwandeling die je nog in het verschiet hebt.

    Geniet ervan, groetjes Jack en Carien

  • 26 Januari 2011 - 17:39

    Chantal Bouten:

    suzannn!

    weer n leuk verhaal, leest lekker weg haha en ik zie t helemaal voor me hihi.
    en die foto's, echt super mooi :)
    geniet van alles wat je doet en ziet !

    spreek je snel weer! liefs

  • 26 Januari 2011 - 17:58

    Anjes:

    Hoi Suzan,

    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Ik wens je een fijne tijd in kaarstad.

    Groetjes Anjes

  • 26 Januari 2011 - 18:00

    Anjes :

    Ik bedoel Kaapstad haha

  • 26 Januari 2011 - 20:18

    Maudje:

    suusje!!
    wat leuk weer wat van je te horen!!
    jij hebt 't goed daar zeg;)! volgens mij ken je als je terugkomt nog alleen het woord 'stappen' hihi..
    Ik ga nu even de foto's bekijken, ben benieuwd!!!

    Veel plezier nog, geniet!!!!!

    liefssss XX

  • 27 Januari 2011 - 19:13

    Tom:

    Zo, nu nog even al je foto's kijken en ik ben officieel helemaal op de hoogte van je avonturen. Weer een mooi verhaal suzie!

    Heel veel plezier nog, maar als ik dit zo allemaal lees moet dat geen probleem zijn.

    groeten xx

  • 27 Januari 2011 - 20:05

    Peter & Marleen:

    Hoi Suzan,

    Ook dit verhaal weer met veel plezier gelezen (en ook de leuke reacties). Het leven lijkt daar wel een groot feest !!!
    We kijken er dan ook steeds meer naar uit om zelf te ervaren hoe het leven daar is.....iets minder heftig voor ons mag wel ;-)

    Groetjes vanuit een inmiddels weer koud Meijel

  • 27 Januari 2011 - 20:44

    Joanne:

    wow superluek om te volgen!!! Ben vooral EEEEERG jaloers op het weer daar!! hihi..

    Nou geniet er van en we spreken elkaar!!
    xxies vanuit london:)

  • 27 Januari 2011 - 21:10

    Floor:

    Aaaaah Goldfish is echt vet!
    Snel CD downloaden om vervolgens met mn mp3-tje lekker in de regen én in de vries-kou een rondje te gaan joggen ;)
    Ach, als ik dan aan jou denk in africa krijg ik het vast warm hihi.

    Het uitzicht wat je op de foto's ziet is echt mooi !!!

    Vind het ook heerlijk om met je te skypen suus! Volgende week weer :)

    Liefs!


  • 28 Januari 2011 - 09:40

    Chloë:

    Hihi wat hebben wij het toch slecht he;)
    xxx Je siamese afrikaanse tweeling

  • 28 Januari 2011 - 21:50

    Rii:

    susannetje!
    jezus wat een stap avonturen heb je al haha ! geweldig!
    Goldfish is goeie shit he! vriendin van mij zit nu voor 3e keer een half jaar in kaapstad en is he-le-maal fan ervan!
    Old Biscuit mill komt me ook bekend voor, moet ook helemaal top zijn he!
    ben je ook al op zondagochtend naar een kerkdienst geweest? schijnt ook helemaal te gek te zijn die sfeer daar dan, dus moet je zeker doen chick!
    hoe bevalt de stage zelf je??
    ben wel jaloers met je 37 graden daar, hier is het min 4 haha dus niet echt genieten buiten op het moment!
    looking forward to your next story !
    fijn weekend en groetjes een chloe (die gewoon facebook heeft nu)
    xxxxx ri

  • 28 Januari 2011 - 22:13

    Kristel:

    Suzannniiie :D

    Ik vind het echt helemaal geweldig hoe jij verhalen verteld hahaha, ik heb echt precies een beeld voor me hoe alles daar gaat bij jullie hahaha :P
    Maar echt helemaal geweldig man, ik weet wel waar ik volgend jaar heen ga! echt super.. Gaan jullie dat een half jaar lang volhouden al die party's hahah?
    Veel plezier en succes nog!

    xxxxx Krisworld uit London

  • 29 Januari 2011 - 13:10

    Mandy:

    hee meisje!
    Klinkt alweer helemaal super daarzo :D pas maar op met die vele braai's daarzo ;) dalijk ben je niets anders gewend :p
    Ik ben vanmorgen teruggekomen van winterkamp uit Val Cenis (la France) met een gemiddelde temp van -15!!! Dus hier is het ook lekker warm voor mij ;) haha!

    Xxxx

  • 01 Februari 2011 - 21:49

    Sophie Wolters:

    Het suzan!
    Ik kwam via je Facebook op je waarbenjij en echt super leuk wat je allemaal doet! Je schrijft echt heel erg leuk! Ben benieuwd wat je nog meer meegaat maken..
    X Sophie en geniet ervan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Hallo! Van Januari tot Juli loop ik stage bij escape4africa - een touroperator - in Kaapstad. Samen met Chloe woon ik in de wijk Gardens, in Villa Tivoli, met nog 4 of 5 andere studenten. Via deze site ga ik jullie op de hoogte houden van mijn leventje hier! Enjoy!

Actief sinds 27 Dec. 2010
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 46738

Voorgaande reizen:

05 Januari 2011 - 04 Juli 2011

Placement South Africa

23 April 2013 - 30 November -0001

Backpacking down under

Landen bezocht: