So'n goeie het ons nog nie gehad! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Suzan Nievergeld - WaarBenJij.nu So'n goeie het ons nog nie gehad! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Suzan Nievergeld - WaarBenJij.nu

So'n goeie het ons nog nie gehad!

Door: suzannievergeld

Blijf op de hoogte en volg Suzan

09 Maart 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Queridos Amigos y Familia,
Carnaval overleefd? Hard genoeg gefeest en genoeg hersencellen weggedronken? Ik twijfel er niet aan!

Zaterdag was het dan zover: Carnaval in Cape Town! Om half 10 stond ik al naast mijn bed te springen, om bij de feestwinkel om de hoek een leuk pakje uit te gaan zoeken. We besloten dat het, heel toepasselijk en orgineel, Mamma Africa ging worden. Met een gigantische 5 kleuren Afro pruik, een kriebelende boa, mislukte nepwimpers, africa-beenwarmers (alsof het niet al warm genoeg is) en smink onder de arm liepen we tevreden de winkel uit. Helaas moesten we nog wachten tot ’s avonds 10 uur, dan zou het feest pas echt beginnen..

Chloe en ik besloten met de jongens naar een waterpark te gaan, waarvan ons verteld was dat het superleuk en groot was. We hadden er helemaal zin in, ik zag mezelf al keihard naar beneden roetsje! Het was ook ontzettend warm die dag, dus een plons in het water was het enige wat ik nog wilde.
“Na 200 meter sla rechtsaf, daarna, bestemming bereikt”..... “Bestemming bereikt”... Uh? Mijn ogen zagen 2 glijbaantjes. Met de nadruk op TJES. Waar zijn die harde, 20-meterlange kronkelende sensationele glijbanen die ons beloofd waren?! Ik keek nog eens goed, maar er was toch echt niets meer. Het waterpark bleek er niet te zijn, alleen 2 onintressante glijbaantjes en een pierebadje waar de hele zwarte bevolking van kaapstad zich in verzameld had (geen grap, geen 1 blanke!). Waren we even flink in de maling genomen! Wat een grap, So’n goeie het ons nog nie gehad. Gelukkig lag er achter de glijbanen een heel mooi strandje verstopt, en naast het strandje lag een heel gezellig stadje. We hebben lekker gezond en gelunched, en zijn toen weer teruggereden naar Kaapstad. Ondanks de gemiste spanning en sensatie, toch een leuke dag. En ik heb er weer een tintje bruiner bij.

Na het eten was het tijd om de verkleedspullen uit de dozen te halen en onze creativiteit te laten vloeien om op ons best voor de nacht te komen. De afro-pruiken ging op, er werd creatief gedaan met smink en de flessen vodka en malibu werden aan de mond gezet. Het resultaat: 4 zeer aantrekkelijke clowns, 5 nog aantrekkelijkere Mamma Africa’s en een hoop gezelligheid. De taxichauffeur wist niet wat hij aantrof toen we de taxi instapte om naar Tommie’s Sportbar te gaan. Gekke Hollanders...

Met de Carnavalskrakers als ‘Bier en Tieten’, ‘Viva Hollandia’, ‘groete uit Brabant kut’ en ‘De poes van tante Loes’ dacht ik even terug in Zuidelijk Nederland te zijn. Toen ik zonder jas en met blote benen naar buiten ging werd ik er weer aan herrinnerd dat ik in Kaapstad was. Verhip! Ik bevries niet! Heerlijk! Toch ben ik een beetje jaloers op jullie, omdat jullie er 3 dagen over mochten doen en ik met 1 avondje genoegen moest nemen. Kort maar krachting, laten we maar zeggen. So’n goeie het ons nog nie gehad nie.

Helaas gaat een gezellig avondje carnavallen inclusief vodka-lime, malibu en bier, gepaard met een iets minder leuke volgende dag. Mamma Africa maakte plaats voor de Kater. Daarom hebben we zondag eerst uitgebrakt op het strand. Lekker was het niet, aangezien de hitte me nog verder uitdroogde en me tot 10uur s‘ avonds koppijn heeft bezorgd. So’n goeie kater het ons nog nie gehad nie.. We hadden kaartjes voor een concert van Goldfish die avond, in Kirstenbosch Botanical Gardens. Koppijn of geen Koppijn, Goldfish mag je niet missen! Ik heb mijn ogen uitgekeken, wat een prachtige omgeving! Goldfish speelde zoals altijd supergoed en de sfeer was top. 30 April geven ze een concert in Amsterdam, Be there! Ze zijn echt super! Om 10 uur voldaan en helemaal gesloopt in bed gedoken om maandagmorgen weer fit op het werk te verschijnen. Dit is enigszins gelukt, en ik mocht weer gelijk beginnen aan een nieuwe leuke opdracht.

Deze week lekker uitgegeten en vanavond gaan we Lionshead A.K.A Turtle Mountain (We hebben laatst geanalyseerd dat het meer weg heeft van een schildpad dan van een leeuw) weer eens beklimmen om te picknicken bij zonsondergang, met uitzicht over de oceanen en de stad. How romantic he!

Over een dikke week komen pap, mam en een grote tas vol Hollands voedsel overgevlogen naar The Mother City. Echt ongelooflijk hoe snel dat alweer is! Ik verheug me er heel erg op, eindelijk weer een boterhammetje met hagelslag :D ...

hihi grapje ouders ;) Ik heb er heel veel zin in om jullie weer te zien!

Lieve vriendinnetjes, ik ben heel benieuwd naar de Carnavals-gossips! ik hoop dat jullie een supertoffe carnaval hebben gehad en mij toch wel een kleiiiin beetje gemist hebben. Al twijfel ik daar natuurlijk ook niet aan :D
Familie Melssen, veel plezier zondag bij de familie-dag! Ik zal de bolletjes in tomatensaus toch wel missen...

Liefs en baie koessies!

Ps. De foto’s staan deze keer op Flickr (speciaal ter gelegenheid van de vele homo’s hier)
Link: www.flickr.com/suzaninafrica

  • 09 Maart 2011 - 17:31

    Chantal Bouten :

    lieve suus!
    wat ist toch heerlijk he, die carnaval. heel toevallig, dat zinnetje van so'n goeie ons nog nie gehad nie, dat lijkt op fonske, van de reclame! ennn heel toevallig was die gister in de rail hihi. wat n toeval!!
    en wat gaat t snel zeg, over n weekje hebben wij feest @ huize nievergeld, zonder peter en marleen ;) nee grapje! leuk man, geniet er maar goed van als ze er zijn!
    nog 2 dagen en tis weer weekend, ENJOY!
    dikke kusss

  • 09 Maart 2011 - 17:34

    Mandy S:

    JEEEEEEEJ! :D de eerste reactie is van MOI :D
    Maar maak er maar gerust 5 dagen carnaval van schat! :D en die waren echt weer super!
    Natuurlijk jammer dat jullie er niet bij waren :( des te meer reden om volgend jaar nog leuker te maken!! :D

    Alvast heel veel plezier met je papa en mama volgende week!!!

    Liefs xxx

  • 09 Maart 2011 - 17:34

    Mandy S:

    Shit... ik doe er weer 's te lang over om wat te verzinnen wat ik ga typen... weer neit als eerste! ;)

  • 10 Maart 2011 - 11:41

    Floor:

    30 april naar Goldifsh, are you kidding me? Eindhoven de geksteeeee natuurlijk @ koninginnedag!!!

    Ik hoop dat je vanavond niet gaat stappen, want ik ga je eventjes een belletje geven over de carnavals gossip.. Al bedenk ik me zo dat die er niet veel is...

    Alvast veeeeeul plezier met paps en mams! Dan gaan wij er inderdaad een feestje van maken @ De Nievergeldjes!


  • 10 Maart 2011 - 15:46

    Julia:

    Super leuk om te lezen suzan! Zo te zien heb je toch nog een geslaagde carnaval gehad haha ;) Ennn 30 april is hier koninginnendag, remember! We skypen schnelllll xx

  • 10 Maart 2011 - 17:46

    Renée:

    Hee lieve suusie!

    30 april te amsterdamm nice! We kunnen hier ook koninginnedaggen floorie! Huuuul gezellie! ;) Kunnen we vast met zn alle hier slapen ;)

    Maaree carnaval overleefd, jij dus ook wel een beetje half haha met een HUGE kater, ik geen 1 dag. Goooeed he!! :D

    Veel plezier met jullie pap en mam alvast!
    Dikke kusssss

  • 10 Maart 2011 - 19:52

    Jenny Van Der Heijden:

    Niiiicce! Wat een leuk verhaal =) Mama Africa heeft goed haar best gedaan! Super suzan :) Zit hier gewoon mee te genieten van je avonturen.
    Ga lekker smullen van de peperkoek, boterham met hagelslag, appelmoes en stamppot :P Owja, en natuurlijk van het gezelschap ;).
    Heerlijk poepie bruin worden daar in het zonnetje, wauw, wat een leven!
    Veel plezier, en ik hou je in de gaten;)
    xxxxx

  • 11 Maart 2011 - 10:43

    Chantal N:

    Hee suus!
    Weer zon super leuk verhaaltje! De carnaval hier is goed bevallen, maar zie dat jij het er niet minder leuk hebt gehad!! volgend jaar weer met zun alle carnavallen! :D
    xxx

  • 12 Maart 2011 - 07:50

    Mart En Jose Joosten:

    Hoi Afrikaantje, buurmeisje.
    Zowel bij de C 1000 als ook Jumbo in Meijel is geen hagelslag meet te krijgen. Alles is opgekochtdoor Peter en Marleen. Er is zelfs een extra koffer voor gekocht om alles te vervoeren naar Zuid Afrika.
    Suzan,
    Zo te lezen en te zien gaat alles naar wens daar. Fiujn dat het zo goed met je gaat en dat alles naar je zin is. Blijf genieten en dadelijk een mooi verblijf met Pap en Mam.
    Groetjes uit Meijel van Mart en Jose.

  • 12 Maart 2011 - 17:09

    Hanneke:

    Heeeee meisie,
    wat een leuk verhaaltje weer! Je blijft me verbazen met al die avonturen die je meemaakt daarr! Fijn dat je daar ook carnaval hebt kunnen vierenn, maar volgend jaar ben je toch echt van ons hoor;)!

    en volgende week jullie mams en paps alll.. wat gaat de tijd toch snel hè!! Geniet er maar lekker van als jullie mam en pap er zijn, zal wel heel leuk zijn om eindelijk eens te kunnen laten zien waar je het in je verhalen allemaal over hebt!

    Geniet ervan meid en ik ben weer benieuwd naar je volgende verhaaltje!
    xxx

  • 15 Maart 2011 - 15:36

    Nicoleeee E. :

    Haaa Suzan,

    Wat een super ervaring moet jij daar wel niet hebben!
    Echt altijd leuk om die verhalen van jou te lezen. En de foto's zijn ok altijd leuk! Ben wel jaloers;) haha
    Heel veel plezier met paps en mams daarzo. Het is hier op de dopheide komende 19 dagen rustig bij huize nievergeld. Tenzij Joost gaat feesten.haha
    Geniet er nog lekker van meid!

    liefs Nicole

  • 17 Maart 2011 - 15:23

    Anjes:

    Hoi Suzan,

    Je boterhammetje met hageslag is onderweg.
    Je kunt de uren nu gaan aftellen totdat je je oudjes kunt omhelzen.
    Afgelopen dinsdag was het hier heerlijk weer en heb ik nog met ze op het terras gezeten zaaaaaaaaaaaalig was dat.
    Geniet van jullie samenzijn en doe ze de groetjes,veel plezier.

    Groetjes Anjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Hallo! Van Januari tot Juli loop ik stage bij escape4africa - een touroperator - in Kaapstad. Samen met Chloe woon ik in de wijk Gardens, in Villa Tivoli, met nog 4 of 5 andere studenten. Via deze site ga ik jullie op de hoogte houden van mijn leventje hier! Enjoy!

Actief sinds 27 Dec. 2010
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 46734

Voorgaande reizen:

05 Januari 2011 - 04 Juli 2011

Placement South Africa

23 April 2013 - 30 November -0001

Backpacking down under

Landen bezocht: