Big Sydney life - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suzan Nievergeld - WaarBenJij.nu Big Sydney life - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suzan Nievergeld - WaarBenJij.nu

Big Sydney life

Door: Suzan Nievergeld

Blijf op de hoogte en volg Suzan

20 Mei 2013 | Australië, Sydney

G’day mates!

How you doing? Hoorde dat ‘t weer frisje aan het worden is? Het is echt hilarisch dat mensen hier de winterjas aantrekken bij 15-20 graden en in Nederland het vlees voor de bbq voor vanavond wordt ingeslagen. Ik betrap mezelf er zelfs op dat ik diep in mijn (zomer) jas kruip en brrrrrrrr mee-roep op straat als ik naar mijn werk loop. Ik burger al behoorlijk in.

Ik ben letterlijk en figuurlijk ingeburgerd, want ik heb een baantje EN een appartement gevonden. Ik geloof dat ik me nu een Sydneysider mag noemen, dat klinkt wel wat vetter dan Meijelnaar. Mijn werk gaat goed. Het zijn alleen wat minder uur dan me beloofd zijn, dus ik ben nu op zoek naar iets anders of iets voor ernaast. De manager is een echte OMGGGGG-homo en de rest van de collega’s zijn heel erg behulpvol en lief. Mijn baas daarop tegen is een vieze gladjanus uit Griekenland die de hele dag door latte’s drinkt en sigaretten rookt op het terras. Ik hoop dat hij dit niet leest anders ben ik bij deze weer werkeloos.

Ik moet erg wennen aan de coffee-culture die hier heerst. Ze hebben serieus wel 30 verschillende soorten coffee’s. Mijn oren hebben de eerste dagen behoorlijk geflapperd. Waarom zou je ook een normale latte bestellen als je ook een Large soy latte with cold milk on the side kunt bestellen? Of een skimmy flat white with brown sugar and an extra shot. Juist.

Gelukkig went het wel, en leer ik de coffee’s snel door ze gewoon allemaal te proberen, simple as that. Ook het verstaan van het snelle Australische engels gaat steeds beter. Het is in ieder geval een hele ervaring! Voor mijn werk in de horeca heb ik een alcohol-cursus moeten doen, RSA course. Deze cursus is verplicht als je tijdens je werk met alcohol in aanraking komt. Je leert hoe je kunt zien hoe iemand dronken is (allemaal heel nieuw voor mij natuurlijk) en hoe je als personeel daar verantwoordelijk mee om gaat. Als je hier iemand dronken voert, en de politie ziet het, mag je mooi 11.000 dollar dokken. Nu snap ik waarom The Australian Government zo welvarend is ja.

Vandaag ben ik verhuisd naar mijn appartementje. Ik deel mijn kamer met een Koreaans meisje, een duits meisje en een frans meisje. Het appartement lijkt op een studentenkamer, allerlei bij elkaar geraapte meubels met ieder zijn eigen plankje in de koelkast en overal rondslingerende kleren en schoenen. Echt wat voor mij ;) We hebben een dikke flat screen tv, een balkon en draadloos internet. Het appartement zelf ligt in een heel groot chick appartementencomplex met een grote lobby, een zwembad, jacuzzi en een fitnessruimte. Hier mag ik onbeperkt gebruik van maken! Luxe in hartje Sydney, het kan niet beter!Ik was er wel aan toe, want in een hostel leven is hilarisch en gezellig, maar ook slopend. Ik deel mijn kamer vaak met 5 tot 9 mensen, en word elke nacht wel 3 x gewekt van Guan die naar de wc moet, Jack die zwieberend zijn bed in ploft en Frederique die om 7 uur haar vlucht moet halen. Bovendien wordt er volop gesnurkt, en laat ik daar nu net een pesthekel aan hebben. Ik heb dus geen last van een ochtendhumeur, maar meer van een avond en nacht humeur. Grrrrr

Even in het kort mijn vorig weekend: Vrijdag geweest stappen, zaterdag de hele dag die cursus gedaan, een hapje wezen eten met mijn kamergenoten en daarna nog een drankje gepakt in Scary Canaries en zondag lekker gechilled bij de harbour en een free walking tour gedaan door Sydney met een aantal. Woensdag ben ik naar een voorstelling van het Australisch ballet gaan kijken in Sydney Opera House. Echt belachelijk goed, en heel gaaf om het Opera house van binnen te hebben gezien. Dit weekend heb ik even een ‘escape from the city’ gemaakt, en een weekendje in Glebe Village geboekt, een rustige wijk even buiten de stad. Het hostel was super gezellig, en heb weer veel leuke mensen ontmoet. Zaterdag ben ik naar de beroemde Blue Mountains geweest, wat echt prachtig was. Gisteren was het heerlijk strandweer, dus zijn we naar Manly gegaan met de ferry, lekker gezond, gewandeld en fish & chips gegeten. De weekenden vliegen voorbij! Vandaag ben ik alweer begonnen aan mijn 2e volledige week bij Espresso Bianco. Nog 6 te gaan… al vertel ik ze dat natuurlijk niet ;) Can you keep the secret?

Ga zo wat foto’s online zetten als bewijs hoe supergaaf en mooi het hier is. Helaas ook bewijs dat ik nog steeds spierwit ben. Ag

Een knuffel vanuit Sydney en tot snel 

  • 20 Mei 2013 - 15:47

    Ria Karis:

    Ha Suzan,

    fijn om weer een verslag van je te lezen! Moeten we wel lang op wachten zeg. Ik lees dat je al veel leuke dingen meegemaakt en gezien hebt. En super dat je al zo snel werk gevonden hebt. De horeca ligt jou wel denk ik, en laat je niet gek maken door je baas! Gisteren was het inderdaad barbecue weer, maar dat is vandaag alweer over. Het regent alweer in Meijel!
    Zet je ook wat foto's op de site want ik ben zeer benieuwd, kunne we ook een beetje meegenieten!

    groetjes van de fam. Karis

  • 20 Mei 2013 - 19:25

    Hanneke:

    Wat een verhaal weer Suuske, wat kun jij leuk schrijven..:)! Hier in Meijel is niet zoveel te beleven en helaas werkt het weer daar (tot nu toe) ook nog niet aan mee. Nog een maandje wachten en dan hoop ik dat ook wij iedere avond lekker in de tuin kunnen zitten..
    Ik ga je binnekort een mailtje sturen met wat vragen, want ook mijn plannetjes komen al steeds meer op papier te staannn......spannenddd!!

    Lieve Suus, gedraag je & geniet van alles!
    Dikke kus van Hanneke xxxxxxx

  • 20 Mei 2013 - 20:02

    Hilde Puts:

    Ha Suzan,
    Klinkt allemaal erg gezellig daar....en ag allemaal die verschillende koffie, stop er toch gewoon wat in proeven ze hoogstwaarschijnlijk toch niet. Geniet van je vrije dagen en voor dat je het weet is je lieve mannetje ook daar! Foto's kan ik helaas niet vinden jammer maar die krijgen we vast nog eens te zien als je weer in ons heerlijke, koude, natte kikkerlandje bent (voorlopig maar niet aan denken) Groetjes van de Putskes.

  • 20 Mei 2013 - 21:38

    Jo En Rien:

    Hallo Susan
    Weer een leuk verhaaltje om te lezen, maar dat is jou wel toevertrouwt. Fijn dat je werk hebt en daarlangs nog leuke dingen kunt ondernemen.

    Heel veel plezier en zorg dat het juiste kopje koffie op de juiste plek terecht komt.

    Groetjes Rien, Jo en Joep

  • 27 Mei 2013 - 21:18

    Anjes:

    Hoi Suzan,
    Leuk dat we weer mogen lezen wart jij allemaal meemaakt zover van Meijel.
    Hier was het vandaag heerlijk weer.
    Ik wens je een hele mooie tijd,geniet ervan

    Groetjes Anjes

  • 04 Juni 2013 - 10:03

    Mariet Nievergeld:

    Hi ondernemend nichtje!
    So nice to read you' doing so wel.
    Eigenlijk zou ik in het italiaans moeten schrijven maar dat kan ik nog dan engels.
    We zijn op vakantie in Sicilië. En al heel blij met een zonnetje en 20 graden. Koude lente hier dus. Toch gewoon naar t strand.
    Ben best jaloers dat ik nooit heb gedaan (en gedurfd) wat jij nu doet. Lekker de wereld in en overal je weg vinden en genieten. Ik hoop dat je nog lang zo blijft. Zal wel, zit gewoon in je aard. Hoop werk dat je af en toe nog eens in ons koude platte landje land komt. Heel veel plezier!!!
    Groetjes, Mariet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Backpacking down under

1 year work n holiday visa

Recente Reisverslagen:

21 April 2014

aan alles komt een eind..

21 Januari 2014

long time no speak..

08 Oktober 2013

Oostkust in stijl

16 September 2013

lentekriebels

18 Juli 2013

Happy together
Suzan

Hallo! Van Januari tot Juli loop ik stage bij escape4africa - een touroperator - in Kaapstad. Samen met Chloe woon ik in de wijk Gardens, in Villa Tivoli, met nog 4 of 5 andere studenten. Via deze site ga ik jullie op de hoogte houden van mijn leventje hier! Enjoy!

Actief sinds 27 Dec. 2010
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 46790

Voorgaande reizen:

05 Januari 2011 - 04 Juli 2011

Placement South Africa

23 April 2013 - 30 November -0001

Backpacking down under

Landen bezocht: