Oostkust in stijl - Reisverslag uit Cairns, Australië van Suzan Nievergeld - WaarBenJij.nu Oostkust in stijl - Reisverslag uit Cairns, Australië van Suzan Nievergeld - WaarBenJij.nu

Oostkust in stijl

Door: suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

08 Oktober 2013 | Australië, Cairns

G'day vanuit een ligbed aan het zwembad in het bloedje hete Cairns!

We zijn inmiddels alweer 2 weken weg uit Sydney. In onze uber hippe campervan zijn we in 10 dagen noord en midden Queensland afgereisd. Op woensdagmorgen, na een helse nacht in een 8 persoons kamer, hebben we ons groene monster opgehaald en zijn we naar naar Mission Beach gereden om te overnachten op een camping aan het strand, in ons groene karretje. Nu denken degene die ons autootje hebben gezien, hoe past dat nou toch? Heel simpel; je klapt de bank naar voren, schuift de gordijntjes voor de ramen en 2 kleine mensjes kunnen er heerlijk in slapen. Geloof mij, dit heet luxe na een nacht in een party hostel.

Dag 2 hebben we heel veel gereden, en uiteindelijk in Airlie beach terecht gekomen. Dit is de opstap plaats voor alle Whitsunday zeil tripjes, die Sander de volgende dag zou gaan doen. Terwijl Sander de tijd van zijn leven had op de luxe zeilboot, tussen de visjes, koraal en witte eilandjes, heb ik me (lichtelijk jaloers) 2 dagen vermaakt met een boek en de zon aan het strand. Wat was ik blij toen hij eindelijk terug was! Sander zelf iets minder.

Na prachtig Airlie beach zijn we weer terug naar boven gereden, met een aantal stops aan mooie strandjes en campings aan zee. Wakker worden met zee geluiden, het zonnetje dat je je bed laat uitbranden en een ontbijtje aan het strand.. wat wil een mens nog meer?

Een van onze stops was Magnetic Island. Hier hebben we voor een paar uurtjes een crossmotor gehuurd en zijn we het hele eiland over gecrossed. Na ruwe onverharde wegen kwamen we uit bij prachtige witte zandstranden die we 9 van de 10 keer voor onszelf hadden. Echt het ultieme gevoel van een onbewoond eiland!

We besloten om helemaal voorbij Cairns te rijden, naar Cape Tribulation. We hadden ons laten vertellen dat het een prachtig stuk natuur was, en niks was minder waar! Als Tarzan en Jane zijn we de bushbush door gereden en gelopen, en hebben we een nachtje geslapen in de jungle vol met spinnen (hugeeeee), slangen en krokodillen. Overal werd flink gewaarschuwd vanwege de vele zoutwater crocs die daar wonen. Geloof maar dat ik nog geen teen in het water stak daar...

inmiddels hebben we ons autootje alweer ingeleverd en zijn we 4 dagen optimaal aan het genieten van Cairns. Gisteren hebben we een snorkel trip naar the great barrier reef gemaakt. Dit was echt super. ik was even vergeten hoe veel mooier de onderwater wereld is... zeker in the great barrier reef. Als je je hoofd onder water steekt bevind je je in een andere wereld, vol kleuren en relax voorbij zwemmende visjes, met als enige geluid je eigen ademhaling en ooooooooo geluid door die slang. Laat mij maar even liggen...

Morgen stappen we weer op het vliegtuig. Deze keer vliegen we naar Darwin. Op ons 1ste nachtje verblijf na, (een 8 persoons kamer in een hostel.. shoot me) hebben we nog niks gepland. Behalve dat we de 15e onze nieuwe grotere camper op kunnen halen. We leven bij de dag, en weten vaak smorgens niet waar we savonds terecht gaan komen. Wat een leven ... Dit houd ik nog wel even vol :)

heel veel liefs uit Cairns!


  • 08 Oktober 2013 - 10:05

    Carlijn :

    Hee lieve Suus,
    Wat een leuk verhaal weer. Goed te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben, hoewel ik ook niet anders had verwacht

  • 08 Oktober 2013 - 10:10

    Hilde:

    He Sander En Suzan,
    Klink allemaal geweldig op die spinnen en slangen daarzo, niets voor mij, ja die witte stranden dan natuurlijk weer wel...lijkt me zalig om daar te relaxen....en ja leven bij de dag hoe vet kan het leven zijn..Oh moet gaan werken, shit back to reality!
    Veel plezier daarzo! Hilde

  • 08 Oktober 2013 - 19:12

    Stefanie:

    Wat een verhaal weer! En wat een geweldige tijd hebben jullie samen! Zo de wereld ontdekken is volgensmij echt geweldig! Blijf genieten en ook vooral beseffen hoe speciaal het is wat jullie doen!!

    Ik kijk uit naar je volgende verhaaltje.
    Pas goed op jezelf en elkaar.

    Xxxxx

  • 13 Oktober 2013 - 20:26

    Ria Karis:

    Ha Tarzan en Jane,
    wat een belevenissen allemaal! Teveel op op te noemen denk ik.Schrijf maar alles op en veel foto's maken zodat wij ook nog kunnen genieten als jullie thuis zijn (wanneer dit ook mag zijn..............)
    En pas op voor de crocs! Geniet samen en tot het volgende verhaal, veel liefs fam.Karis

  • 30 Oktober 2013 - 11:41

    Chloë:

    Suuuuseke en Sander!
    Waauuuuuwwwwww!!! Een beetje een verlaat berichtje van mijn kant maar dat vergeven jullie me denk ik wel;) Terwijl jullie het druk hebben met crossmotor, campervans (en elkaar hihi) te berijden, zit ik saai op kantoortje mijn nieuwe jobs uit te voeren. het verschil tussen wat jullie doen en wat ik doe kan niet groter, de enige overeenkomst is dat het ergens wel iets met reizen te maken heeft alleen toch op n andere manier haha. Ik ben wel stiekem ook nog even naar de zon gevlogen in Turkijie en daar heb ik ook samen met Teun n dagje n scooter gehuurd bijna net zo stoer als wat jullie doen, AHUM:P

    Wauw Whit Sundays ik droom er soms nog steeds over <3 echt vet dat jullie lekker je eigen plannetjes trekken en van dag tot dag leven. lijkt me weeer heeeerlijk. Hier krijgt iedereen ongeveer ruzie met elkaar omdat er niet geantwoord wordt op de datumprikker die voor volgendjaar augustus wordt verzonden en op mijn werk worden we geacht om eind november even door te geven wanneer je in het jaar 2014 met vakantie wil. Jaaaa daaaag dat weet ik nu toch nog niet ;)

    Zo nu heb ik denk ik wel weer genoeg bevestigd wat voor n lucky bastards jullie zijn dat jullie je dromen waar kunnen maken. ik gun het jullie van harte en hoop stiekem nog steeds dat we elkaar over n paar maanden in Aussie ergens n heeeelee dikke knuffel kunnen geven want suuseke ik mis je wel heel erg! We gaan zondag uit eten met de nhtv vriendinnetjes... is toch anders zonder jou :(
    Maaaar je mag absoluuut niet terug komen van mij want je moet nog je duikbrevet halen ;) en nog de outback checken (denk wel aan je spullekes die kunnen smelten) ennnn nog leren op zo'n lange fluit (ik kom niet op het woord) te spelen van de abboriginals.. (didgerydoo bedoelde ik hahaha nu weet ik het woord maar geen idee hoe je het schrijft!)
    iig nog genoeg te doen daar!

    Sander en suus heel veel plezier nog, geniet ervan samen en slapen kan altijd nog ;)

    Liefs, xxx

    ps. nu ga ik weer aan het werk muwhahaha


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Backpacking down under

1 year work n holiday visa

Recente Reisverslagen:

21 April 2014

aan alles komt een eind..

21 Januari 2014

long time no speak..

08 Oktober 2013

Oostkust in stijl

16 September 2013

lentekriebels

18 Juli 2013

Happy together
Suzan

Hallo! Van Januari tot Juli loop ik stage bij escape4africa - een touroperator - in Kaapstad. Samen met Chloe woon ik in de wijk Gardens, in Villa Tivoli, met nog 4 of 5 andere studenten. Via deze site ga ik jullie op de hoogte houden van mijn leventje hier! Enjoy!

Actief sinds 27 Dec. 2010
Verslag gelezen: 830
Totaal aantal bezoekers 46723

Voorgaande reizen:

05 Januari 2011 - 04 Juli 2011

Placement South Africa

23 April 2013 - 30 November -0001

Backpacking down under

Landen bezocht: