Happy together - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suzan Nievergeld - WaarBenJij.nu Happy together - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suzan Nievergeld - WaarBenJij.nu

Happy together

Door: Suzan Nievergeld

Blijf op de hoogte en volg Suzan

18 Juli 2013 | Australië, Sydney

Hi lovely friends, family and whoever,

Alweer bijna 3 maanden van huis, en alweer bijna een maand geleden dat ik Sander op ging halen van het vliegveld. Laten we daar maar beginnen….

26 juni, 9.45. Als een dolle gooi ik mijn werkschort af, stap ik op mijn roze racemonster (die ze inmiddels gestolen hebben, bastards!) en sjees ik naar het dichts bijziendste metro-station. Vollop stressend en zwetend (ooo jeej straks kom ik niet op tijd) vlieg ik de metro in om vervolgens 15 minuten later op Sydney International Airport weer uit te stappen. Zal ik nog even snel naar de toilet kunnen of niet? Toen ik op het aankomsten-bord keek bleek dat stomme toestel nog niet eens geland te zijn, dus alle stress was voor niks. Maar dat mocht de pret niet drukken. Na 40 minuten wachten zie ik dan eindelijk die pretkop de hoek om komen. HEHE. Hij zal ook eens wel op tijd zijn. ;)

Inmiddels zijn we alweer een hele tijd verder, en zijn we beide wel geacclimatiseerd in onze nieuwe omgeving. Al heeft Sander soms nog rare uitspraken zoals: “Ik mis de weilanden”. Of, “Ik mis de koeien” (onze countryboy). Het nieuwe huis is heerlijk. Schoon, leuke huisgenootjes en heel erg centraal. Al is het wel een soort van Rehab. We mogen hier geen alcohol drinken en in de huiskamer geen chips eten. En natuurlijk doen wij dat dan ook niet …  We hebben wel 2 nieuwe verslavingen ontwikkeld: Frozen Yoghurt (word je hier mee dood gegooid maar on-weer-staanbaar!) en Criminal Minds. Ik weet niet of daar een rehab voor bestaat.

Ik moet zeggen dat het ‘samenwonen’ voorbeeldig verloopt. Suzan gaat naar werk, Sander poetst, ruimt mijn rotzooi op, gaat naar de winkel en doet de was. Top! Helaas heeft Sander vandaag een telefoontje gekregen dat hij is aangenomen voor een gardening-bedrijf (eindelijk weilanden!) dus nu moeten we het gaan verdelen. Hehe. Nee ik ben heel erg blij dat hij eindelijk wat leuks heeft gevonden… Henny Huisman spelen begint na een tijdje ook wel te vervelen. Mijn werk gaat nog altijd prima. Ik mag steeds meer uren werken voor The Star, wat soms uitloopt op 17 uur werk per dag omdat ik het moet combineren met mijn coffeeshop-baantje in de morgen. Dit is a killer voor mijn voeten, maar een toppertje voor mijn bankrekening! Ik maak ongeveer 50 uur per week, en dat is perfect. Laat die centen maar komen, die voeten worden wel gemasseerd als ik thuiskom :D

Qua weer betreft, we hebben niks te klagen. Vandaag nog een plons genomen in het zwembad, en dat in hartje winter! De zware regenbuien zijn gelukkig voorbij, het schommelt tussen de 18 en 23 graden. 2 weken terug zijn we het hele weekend op het strand geweest, wat vanuit ons huis maar 20 minuutjes met de bus is. Heerlijk!

Nu Sander een baantje heeft gevonden, kunnen we ook stiekem beginnen met nadenken over onze reis. We hebben al besloten een auto te kopen, en bovenin te beginnen. Maar dit zijn alleen nog maar wilde gedachten. Ik weet zeker dat tijdens mijn volgende verhaaltje, ik jullie daar wat meer over kan vertellen. Voor nu, zoveel mogelijk werken en geld verdienen zodat we ook zo snel mogelijk kunnen gaan! En natuurlijk niet vergeten te genieten. Maar dat is niet moeilijk.. Ik woon in een van de mooiste steden van de wereld, samen met Sander :) Cheers!

  • 18 Juli 2013 - 10:40

    Chloë:

    Jeeej, happy together!
    (ik denk; degelijk, Geen alcohol en geen chips?!?!?! ;) :p)
    Sander veel succes met je nieuwe baantje! Als je net xo veel verdient als Suus is werken ineens n dtuk minder erg he!
    Ben erg benieuwd naar jhllie reisplannen!

    Heel veel plezier samen en geniet!!!

    Xxxxx

  • 18 Juli 2013 - 22:48

    Stefanie:

    Goed bezig daar met z'n tweetjes :)!! Ik kijk nu al uit naar jullie reisverhalen!!

  • 18 Juli 2013 - 23:27

    Ria Karis:

    Ha jullie tweetjes,

    super om te horen dat het zo goed gaat met jullie. Sander gefeliciteerd met je job, en fijn te horen dat je toch de weilanden en de koeien een beetje mist. Wij genieten van jullie berichtjes. De taken zijn goed verdeeld en raar dat het bij jullie zo goed gaat en hier thuis wel eens anders was. Als jullie dit overleven samen dan zit het wel snor! Succes met het verder plannen van jullie avontuur. Groetjes van allemaal aan het thuisfront, we volgen jullie xxxxxxxxxxxxxx

  • 20 Juli 2013 - 09:23

    Hile:

    Wat een leuk verhaaltje Suzan, Sander gelukkig dat je nu werk hebt Suzan maakt zomaar een Huisman van jouw? Niet laten gebeuren jongen, kom je nooit meer vanaf!!!!! Haha
    Gelukkig hebben jullie het prima naar jullie zin, veel plezier samen.
    X Putskes

  • 25 Juli 2013 - 14:58

    Tim Joosten:

    Leuke slotzin! +10

    Btw, misschien moet je een Van overwegen boven een auto. qua besparing van slaapplek-kosten is dat vaak voordeliger. Je moet het wel willen. De threshold voor huren Vs. kopen ligt tussen de 3 en 4 maanden geloof ik (dat is dan de tijd dat je weg bent).

    xxx N-joy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Backpacking down under

1 year work n holiday visa

Recente Reisverslagen:

21 April 2014

aan alles komt een eind..

21 Januari 2014

long time no speak..

08 Oktober 2013

Oostkust in stijl

16 September 2013

lentekriebels

18 Juli 2013

Happy together
Suzan

Hallo! Van Januari tot Juli loop ik stage bij escape4africa - een touroperator - in Kaapstad. Samen met Chloe woon ik in de wijk Gardens, in Villa Tivoli, met nog 4 of 5 andere studenten. Via deze site ga ik jullie op de hoogte houden van mijn leventje hier! Enjoy!

Actief sinds 27 Dec. 2010
Verslag gelezen: 720
Totaal aantal bezoekers 46725

Voorgaande reizen:

05 Januari 2011 - 04 Juli 2011

Placement South Africa

23 April 2013 - 30 November -0001

Backpacking down under

Landen bezocht: