long time no speak.. - Reisverslag uit Perth, Australië van Suzan Nievergeld - WaarBenJij.nu long time no speak.. - Reisverslag uit Perth, Australië van Suzan Nievergeld - WaarBenJij.nu

long time no speak..

Door: suzan nievergeld

Blijf op de hoogte en volg Suzan

21 Januari 2014 | Australië, Perth

Lieve iedereen,

Na een lange tijd, heb ik eindelijk weer even de tijd genomen om jullie bij te praten over onze geweldige reis over de westkust van Australie. 27 September hebben we Sydney achter ons gelaten, het is nu 21 januari. Na een snelle rekensom besef ik dat dat alweer 4 maanden geleden is. Phoe.. Waar waren we gebleven?

Begin oktober stapte we in het vliegtuig (na een grondige controle, wij worden altijd overal tussenuit gepikt. Ik dacht dat ik er zo onschuldig uitzag..) om van oost naar west Australie te vliegen. In Darwin aangekomen, wisten we door de hitte niet hoe we het hadden. We moesten 5 dagen wachten op onze huurauto, dus besloten we een andere auto te huren voor die dagen. Hadden we in ieder geval aircon en konden we wat bekijken. We huurde een Wicked campervan (die met die rastasmurf ja) die uit het tijdperk van de cassetterecorder komt, dus die aircon konden we alleen maar van dromen. We hebben 4 super zweterige maar geweldige leuke dagen in Lichfield np gehad, dat gelukkig heeel veel natural pools had zonder krokodillen waar we ons oververhitte lichamen in konden afkoelen.

Eindelijk mochten we dan onze grote luxe camper ophalen. Na een wat stressvolle start - betalingsproblemen, de eerste dag al bij de garage, geen bijgevoegde campingstoelen, lekkend raam in een tropische regenbui, gigantisch fout rijden - waar we liever niet meer over praten, maakte we onze weg naar onder. Onze schotse vrienden Craig en Laura, leidde of volgde ons op de voet. De weg van darwin naar de eerste echte 'grotere' plaats Broome was lang, warm, maar ontzettend mooi. Ruige rotsen in de Kimberly, rood zand met droge vegetatie, hier en daar een kangaroo, lizard of emu die de weg over steekt. Elke avond vonden we wel een plekje naast de weg om te slapen. Gekochte klapstoeltjes worden opengeklapt na een lange dag rjjden, de koelkast wordt opengetrokken en het wel verdiende flesje bier opengetrokken. Vaak bekijken we het taffereel van dronken aborigionals die elkaar de huid volschelden, waar ik nog een hele betoog over kan typen maar dat bespaar ik jullie voor nu. Lekker buiten de groentjes snijden, op ons gaspitje een stevige maltijd koken en na het eten een potje duizenden of de kaart voor morgen uitvogelen. Soms was het zo warm in de van, dat ik nog bijna liever mijn leven riskeerde en in een krokodillen meer zou springen dan weg te zweten in ons uitklap-bed. snachts dreef je haast weg en smorgens werd je geroosterd wakker. gelukkig werd de hitte dragelijker toen we de kust naderde. Broome was prachtig en heerlijk relax. We hebben hier drie dagen uitgerust. Na een flinke stock-up van eten en drinken - je weet immers nooit hoelang je nog moet rijden voor het volgende gat met een supermarkt- reden we via de kust weer inland naar Karinjini np. Hier hebben we een bushcamp gevonden samen met craigh en laura met een uitzicht waar je U tegen zegt. Vuurtje gestookt, een paar slangen gespot en weer een very hotte nacht... Weer reden we terug naar de kust, waar we prachtige strandjes eigen maakte en met onze nieuwe snorkelsetjes de prachtige onderwaterwereld bewonderde. Exmouth en Coral bay waren 2 kleine paradijsjes. Verder naar onder, we hadden er inmiddels al 5000 km opzitten, hebben we gevist in Canarvon, dolfijntjes gespot in monkey mia, mijn verjaardag gevierd in stunning Kalbarri, EINDELIJK weer eens fatsoenlijk geshopt in Geraldton(als je ooit van plan bent op de westcoast te gaan wonen, leer dan vast kleren naaien want ik heb in die 5000 km weinig hippe winkels gezien), en uiteindelijk dan in Perth beland. Net na Geraldton besloten we om te gaan werken, nog voordat ons huurcontract met de van af zou lopen. We hadden iets leuks gevonden op een schapenfarm in Nannup, 3 uurtjes rijden van Perth, wat in ozzie termen bijna om de hoek is. Na 3 dagen sightseeing in Perth (waar we Beyonce nog even gespot hebben in Kings Park) bestuurde we onze van naar de laatste bestemming; Cambray sheep cheese farm.

2,5 maand op de farm is voorbij gevlogen. We hebben het ontzettend naar onze zin gehad en met pijn in ons hart hebben we het gisteren achter ons gelaten. Het was een geweldige ervaring, iets wat ik iedereen aan zou willen raden. Het was ontzettend leerzaam, in verschillende aspecten, rn eigenlijk wil ik deze ervaring heel graag met jullie delen, in een ander verhaaltje.

Ik heb heeel heel beknopt een super tijd beschreven, maar ik zou zo nog 4 paginas erbij kunnen typen. No worries, dat doe ik jullie niet aan. NOG niet. Als ik thuis ben zal ik jullie vast en zeker de oren van de kop kletsen, elke dag was er wel weer wat nieuws te zien of te beleven. Het is lastig te vertellen wat we alkemaal beleefd en gezien hebben, omdat het gewoon niet te beschrijven is. Foto's zeggen waarschijnlijk meer dan 1000 woorden, maar ze zeggen niet genoeg. Ik heb beseft dat de mooiste dingen kleine gebeurtenissen zijn, zoals een momen van kippenvel bij een mooi uitzicht, een gevoel van adrenaline bij het zien van een slang, het wauww moment bij het spotten van een walvis als je er niet naar op zoek bent, een lang-zal ze leven in verschillende talen voor je verjaardag, het geluid van de zee als je wakker wordt, of de smaak van een koud biertje na een lange rit. dat is nergens mee vast te leggen, dat moet je beleven. En ik denk dat dat het hele principe van reizen is,

Een nieuw jaar, een nieuwe bestemming. Op het moment zijn we 3 dagen aan het relaxen in Perth. We hebben via via een belachelijk mooi apartment gekregen voor 3 dagen, in hartje stad. Geen wekker om half 6 om schapen te melken en kaas te maken, maar met 35 graden een goed glas wijn drinken op ons giga balkon. Hier kan ik wel weer aan wennen :) next destination: Melbourne, Australian open.

Cheers!


  • 21 Januari 2014 - 13:09

    Jamie Van Aert:

    Super vet Suzie!! Echt gaaf dat je zoveel mooie dingen meemaakt daar :)
    Ben benieuwd naar al je verhalen als je terug bent in NL! Heb je al een idee wanneer je van plan bent om terug te komen naar dit saaie koude kikkerlandje :P?
    Geniet ervan!! XX

  • 21 Januari 2014 - 23:21

    Stefanie:

    Wat een geweldig verhaal weer Suus. Ik krijg kippenvel als ik het lees. Ik ben zo trots op jullie als ik zie hoe jullie overal je weg vinden en fantastische avonturen beleven. Blijf er vollop van genieten maar ook beseffen hoe speciaal het is!

    Ik mis je! En kan niet wachten om alles te horen. Wellicht moeten we het vriendinnenweekend maar wat langer maken om alles bij te kletsen!

    Heel veel kusjes vanuit Venlo!

  • 22 Januari 2014 - 10:17

    Lizzy En Mark :

    Wat een fantastisch verhaal!! Zo te horen hebben jullie echt al heel veel mooie ervaringen, maar daar twijfelden we natuurlijk ook niet aan..! hopelijk brengt Melbourne ook weer vele mooie herinneringen met zich mee. Geniet er nog lekker van samen, voordat je het weet zitten jullie in Azië

  • 22 Januari 2014 - 20:38

    Iris :

    Ah klinkt allemaal super!:) Geniet er maar goed van..ik mis het!! Have fun in Melbourne! Liefs Iris x

  • 27 Januari 2014 - 16:30

    Ria En Ger:

    Wat een verhaal weer en de foto's die voorbijkomen op o.a. Facebook zijn ook om van te smullen.
    geweldig dat jullie het zo naar de zin hebben en wij kunnen daar zeker van mee genieten en soms ook wel denken van "dat willen we ook wel zien". met andere woorden super!! we zijn heel benieuwd naar jullie verhalen en missen jullie ook, maar we zijn al over de helft en kunnen af gaan tellen. Geniet nog van alles wat jullie te wachten staat. groetjes xxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Backpacking down under

1 year work n holiday visa

Recente Reisverslagen:

21 April 2014

aan alles komt een eind..

21 Januari 2014

long time no speak..

08 Oktober 2013

Oostkust in stijl

16 September 2013

lentekriebels

18 Juli 2013

Happy together
Suzan

Hallo! Van Januari tot Juli loop ik stage bij escape4africa - een touroperator - in Kaapstad. Samen met Chloe woon ik in de wijk Gardens, in Villa Tivoli, met nog 4 of 5 andere studenten. Via deze site ga ik jullie op de hoogte houden van mijn leventje hier! Enjoy!

Actief sinds 27 Dec. 2010
Verslag gelezen: 731
Totaal aantal bezoekers 46727

Voorgaande reizen:

05 Januari 2011 - 04 Juli 2011

Placement South Africa

23 April 2013 - 30 November -0001

Backpacking down under

Landen bezocht: