Back in Sydney - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Suzan Nievergeld - WaarBenJij.nu Back in Sydney - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Suzan Nievergeld - WaarBenJij.nu

Back in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Suzan

05 Mei 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hello!

Allemaal heel leuk en professioneel, zo'n eigen website, maar als de link het 9 van de 10 keer niet doet, ga ik gewoon weer terug naar mijn oude vertrouwde waarbenjij.nu. Bij deze!

5 dagen surfen zitten er weer even op. Ik zal het even voor jullie samenvatten; Langharige blonde surf-leraren, iets te gezellige slaapcabines (6 man op 10 vierkante meter), enorme spierpijn, bijna -verdrink-ervaring, kou, blauwe plekken, ontstoken voet en genoeg zout voor de komende 3 jaar. Maar het was het allemaal waard. Surfen is de bomb.

Toch ben ik wel blij om weer terug in de stad te zijn, want Sydney is ook de bomb. Nergens ter wereld vind je zo'n relaxe vibe als in Sydney, ik voel me er helemaal thuis. Ik hou van de G'day mate en no worries style, ik hou van de multi-culti gemeenschap, van het geluidje bij de stoplichten, de ontzettend overdreven aardige mensen en de mega lange winkelstraten, van het vuurwerk bij Darlin harbour op zaterdagavond, van leuke marketjes en de coffe-shops (waar ze dus alleen coffee en drugsvrije-muffins verkopen, weeeeeeird ;)).

Nu zit ik in een hostel in Sydney, te bedenken wat ik met m'n tijd aan moet. Ik heb besloten om werk te gaan zoeken. Of dit in Sydney of Brisbane is, weet ik nog niet. Ondanks dat Sydney een super stad is, ga ik het liefste naar Brisbane toe, aangezien het daar zonniger is, en de helft goedkoper. Holyshit zeg, Sydney wint het by far als meest dure stad ever. 2,25 duur voor een pilsje? Ik betaal er bijna 8. Dronken worden is hier iets minder aantrekkelijk ..

De komende dagen zal ik dus veel tijd achter mijn computer doorbrengen om een fatsoenlijke baan te vinden. Ik hoop dat dat lukt voor vrijdag, we will seeeee.

Keep you updated!

Groetjes vanuit amazing Sydney :)


  • 05 Mei 2013 - 19:23

    Chantal Nijssen:

    Hee suus!
    Zag je surf foto op Facebook, ziet er super gaaf uit!!
    Echt lekker dat ze zich daar niet druk maken en alles op het gemakje doen.
    Heel anders dan hier van werken werken. . Snel snel.. en presteren.
    Beetje jammer dat het er zo duur is! Hoop dat je snel leuk werk gevonden hebt..
    Zodat je extra kan genieten vab de leuke dingen daar!
    Veel plezier en hou ons op de hoogte!!
    Xxx

  • 05 Mei 2013 - 21:06

    Hilde Puts:

    Ha Suzan,
    net jouw berichtje gelezen, bale dat die website niet werkt, maar nu kunnen we je goed volgen, leuk om te lezen wat je allemaal doet, en kei sjonne foto's op Facebook! Stoer hoor.
    Veel succes me het vinden van een baan... En blijf genieten, wij blijven je volgen! Gr Fam. puts.

  • 06 Mei 2013 - 09:04

    Mandy Smeets:

    Hi lieve suus!

    Zo te horen heb je je al aardig ingeburgerd daar! :D Goed om te horen!
    Surfen lijkt me ook echt zo gaaf he! Doe anders sollicitatie op Bondi Beach als de nieuwe Pamela Anderson?
    Relax baantje lijkt me! ;)

    Succes met je jobhunt!!
    Spreek je snel!

    Enjoy! XXxx

  • 06 Mei 2013 - 10:56

    Carlijn:

    Lieve Suus ben zooooooooo jaloers!! Leuk verhaaltje heb je geschreven en zoo herkenbaar. Word er helemaal vrolijk van. Lekker genieten daar en succes met het vinden van een baan.
    Dikke knuffel

  • 06 Mei 2013 - 11:13

    Chloë:

    Suuske!!! Superleuk!
    Het eerste verhaaltje,dat ik inderdaad wel kan lezen. Whaaah echt leren surfen, heel cool!
    Past op voor de,sharkies he! Enne wat betreft dat dronken worden, je kunt altijd nog aan de passionpop of n lekker zakje goon voordat je gaat stappen hihi.
    Geniet er maar van en ga maar lekker chillen bij dat semi zwembad ding in Brisbane! Kun je nog terug naar Sydney als t daar weer warm is ;)

    Heel veel lliefs uit het ook steeds warmer wordende Nederland xxx

    Ps. Morgen mag ik weer op sollicitatiegesprek, dit keer bij Essent... Wie weet.. X

  • 07 Mei 2013 - 08:50

    Renée:

    suusieee!

    Super leuk allemaal, had je natuurlijk al eventjes via FB gesproken maar toch weer leuk om te lezen wat je allemaal doet.. Succes met werk vinden, hoop dat je snel een reactie krijgt!!

    Dronken worden hebben wij zaterdag wel voor je gedaan, oef zeg! Die kietfuifen zijn niet goed voor je.. gelukkig was ik topfit de dag erna hihi!

    Tot heel snelll, liefs vanuit het WARME nederland :-) xxxxxxxxxx

  • 13 Mei 2013 - 06:14

    Tim:

    Hey Suus!

    Kom gezellig een biertje doen in Brisbane!

    Cheers,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Backpacking down under

1 year work n holiday visa

Recente Reisverslagen:

21 April 2014

aan alles komt een eind..

21 Januari 2014

long time no speak..

08 Oktober 2013

Oostkust in stijl

16 September 2013

lentekriebels

18 Juli 2013

Happy together
Suzan

Hallo! Van Januari tot Juli loop ik stage bij escape4africa - een touroperator - in Kaapstad. Samen met Chloe woon ik in de wijk Gardens, in Villa Tivoli, met nog 4 of 5 andere studenten. Via deze site ga ik jullie op de hoogte houden van mijn leventje hier! Enjoy!

Actief sinds 27 Dec. 2010
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 46731

Voorgaande reizen:

05 Januari 2011 - 04 Juli 2011

Placement South Africa

23 April 2013 - 30 November -0001

Backpacking down under

Landen bezocht: