Carpe Diem - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suzan Nievergeld - WaarBenJij.nu Carpe Diem - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suzan Nievergeld - WaarBenJij.nu

Carpe Diem

Door: Suzan Nievergeld

Blijf op de hoogte en volg Suzan

12 Juni 2013 | Australië, Sydney

Lieve familie, vriendjes, vriendinnetjes, bekenden en vreemden

Misschien hadden jullie al bijna een amber-alert overwogen, maar hierbij een teken van leven. Het is alweer even geleden dat ik wat van me heb laten horen- sorry daarvoor! In ieder geval heb ik nu genoeg te vertellen!

Voordat ik vertrok naar Australië (alweer 2 maanden geleden jesus mina) vertelde ik dat ik geen plan had, maar me door de zon zou laten leiden. Dit niet-plan is bij deze al mislukt. Sydney bevindt zich op het moment in de winter, en ik bevind me in Sydney. Nu is de winter rond de temperatuur van 20 graden, maar het regent veel en ik vertik het nogsteeds om een paraplu te kopen, dus ik ben al vaak als een verzopen katje thuisgekomen… Ook zou ik gaan reizen, maar het verste waar ik naartoe ben gereisd in deze maanden zijn de Blue Mountains (2 uur met de bus). Een plan maken in Australië werkt dus gewoon niet, daar komt het op neer. Voor nu kijk ik wel hoe het loop. Ik heb een nieuwe baan bij The Star, een gigantisch casino-dorp met hotels, winkels, restaurants en een event-center. Ik ga werken in het event-center, waar wekelijks gigantische feestjes, recepties of concerten worden gehouden. Ik heb een contract voor 3 maanden getekend, wat betekend dat ik binnen die 3 maanden niet ‘op vakantie’ mag. Dit betekend dat we tot September in Sydney blijven. 'We' inderdaad, ik moet er zelf nog erg aan wennen! Maar we zien wel, wie weet vind ik mijn werk geen reet aan, of kan Sander geen werk vinden en moeten we (tot overmaat van ramp) naar een Farm om kippen te plukken of schapen te hoeden. Of wie weet winnen we de loterij en hoeven we niet meer te werken, of wordt Sander ontdekt als model en moeten we naar Newyork. Ja, why not? Je weet het nooit, zeker niet in Australië. Ain't no plan survives, so Carpe Diem. 

Mijn dagen hier bestaan voornamelijk uit werken. Klinkt saai, maar ik heb het erg naar mijn zin. Ik lach me scheef met mijn collega’s bij de coffeebar, en mijn collega’s bij The Star lijken ook super gezellig. Naast mijn betaalde baantje, doe ik een internship bij een online marketing bureau, scribblepics.com.au. Ik mag hier de Google Adwords campagne en de e-mail marketing doen. Het is een nieuw, jong en leerzaam bedrijfje waar ik via via terecht ben gekomen. Komt er toch nog wat nuttigs op mijn CV dit jaar … ‘Via via’ werkt hier trouwens ontzettend goed. Hoe groter je netwerk is, hoe meer je kunt bereiken. Iedereen koppelt je aan iedereen, het gaat als een lopend vuurtje. Erg indrukwekkend!

‘Savonds ga ik vaak even de deur uit om wat te drinken, naar de bios te gaan of te sporten, maak ik gebruik van de spa in ons huis of kijk ik met mijn huisgenootjes een filmpje en drink ik a cup of tea with milk and honey (ja serieus, ik burger steeds meer in). In het weekend geniet ik van het zonnetje als die er is, bezoek ik marktjes, hang ik de toerist uit en verdrink ik me in het nachtleven van Sydney. De techno en electronic scene is hier geweldig, en je hebt zo veel keus! Je zou voor twee jaar lang elk weekend naar een andere bar/club kunnen gaan denk ik. Al is de keuze thuis wel wat sneller gemaakt. Kubke of Dotje? ;)

Tijd vliegt hier, maar laat het de komende 2 weken maar lekker vliegen! Over precies 2 weekjes sta ik waarschijnlijk in de keuken, eten klaar te maken voor mijn snurkende vriendje die net een reis van 2 dagen achter de rug heeft. Het komt nu wel heel dichtbij, en ik vind het super spannend! Eindelijk kan ik alles gaan delen met mijn beste vriendje, wat mis ik dat! En eindelijk kan ik jullie foto’s laten zien, want, snugger als ik ben, ik heb mijn usb-kabeltje van mijn camera in Meijel laten liggen.

Meanwhile in Meijel…. Danst broertjelief op tafel want papa en mama liggen met hun dikke billen op het strand in Spanje. Houd huize nievergeld dus maar goed in de gate. Als bundy dit overleefd weet ik zeker dat ze het nog wel volhoudt tot ik thuis kom  grapjeeee Joost. Hoe gaat het verder in Meijel/Breda of waar in Nederland dan ook? Mogen jullie eindelijk genieten van het zonnetje? Ik hoop het! Jullie zijn nu iig weer op de hoogte. Ik zal proberen het tijdsverschil tussen de verhaaltjes iets te verkleinen…. Proberen ;)

Ik ga nog even van mijn luxe spa-fitness ruimte genieten, voordat ik over 2 weekjes weer verhuis. Morgen staat de tweede training van The Star op de planning, en voor het weekend nog lekker niks! Carpe diem :)

Heel veel liefs vanuit regenachtig Sydney!!

• 12 Juni 2013 - 14:13

Chloe:

Suuus! :D:D:D

Wat een ondernemer ben je toch! Twee baantjes en een internship, goed man!! Straks kom je nog rijker terug dan je bent vertrokken #chingching.

Hahaha burgerlijk hoor samenwonen en werken! Je weet het he, na burgerlijk komt degelijk, iekkk! Nee, Grapjee, niks burgerlijks aan; vertrekken naar de andere kant van de wereld en maar zien waar je terecht komt! Ik ben gewoon jaloers :$ vooral dat verdrinken in het nachtleven van Sydney en die weekendtripjes doen mij groen kleuren...

Geniet van je luxe leventje en heel veel plezier samen met Sander!
    Wie weet tot snel...? Het blijkt namelijk dat je in Ozzy sneller een baan vindt en meer verdient per uur, en dan heb ik het nog niet eens over de positieve bijkomstigheden als 20*c in de winter! WTF! ;)

See you later alligator! xxxxxx

• 12 Juni 2013 - 14:32

Renee:

Suuusie!

Wat hebben we jou gemist vorig weekend, maar gelukkig was je toch een beetje bij ons ;-) met je leuke fototje :-)
    Bezige bij ben je haha! ;-) je hebt t er maar druk mee met je 2 baantjes en internship..
    Zolang dat je t maar naar je zin hebt!!!

Winters met 20 graden omg!!!! Jaloersss hier is vandaag ookwat regen gevallen, hoe t in t zonnige zuiden is wweet ik natuurlijk niet ;-)

Snel een skypedate... miss ben je zo wel online.

Xxxxxx geniet en we zullen sander heel veel knuffels voor jou meegeven ;-)!!

• 12 Juni 2013 - 16:17

Loes:

Ha Suzan!

Leuk verhaal! Je bent idd al helemaal ingeburgerd.. 2 baantjes en een internship, doe je goed. De foto's zien er iig goed uit, niets te zien van slecht weer ;)

Hie gaat 't zn gangetje! Ook zo'n 20 graden, maar dat heet hier dan zomer :P

xx

• 12 Juni 2013 - 17:31

Carlijn:

Heeeee lieve Suus,

LEUK LEUK LEUK verhaal heb je geschreven en wa bende goed bezig daar potverdorie. Kei goed! Geniet van het weerzien met Sander samen.

Dikke knuffel

• 13 Juni 2013 - 18:38

Floor:

Jaaaa Sander komt bijna! Maar eerst hebben wij nog een kick ass afscheidsfeestje :)!
    Denk trouwens maar niet dat wij in de zon kunnen liggen hoor. Het regent namelijk alweer de hele dag! Het wordt wel ietsiee warmer, maar bruin worden ho maar!

Leuk om je verhaaltje weer te lezen! En als ik zie wat je daar allemaal al bereikt hebt.. appartementje, 2!! baantjes én een internship!

Maar, ik ga nu richting de sportschool, spinnen.. wat een hell!!

We skypeeeee :)! xxxxxx

• 13 Juni 2013 - 19:09

Peter & Marleen:

Suzan, leuk om op deze manier ook weer eens iets van je te horen. Goed omte weten dat je het daar down under zo goed naar je zin hebt (maar ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht). Wij liggen met ' onze dikke billen' nog een dagje in het heerlijke zonnetje aan de Spaanse kust. Meijel komt dus al weer snel in zicht... Hoop je dan weer eens in het ' echie' te kunnen zien , welliswaar via de flatscreen, maar toch. Doei..

• 13 Juni 2013 - 19:09

Peter & Marleen:

• 16 Juni 2013 - 21:21

Ria:

Ha Suzan,

wat fijn om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt.
    en inderdaad wij beginnen morgen aan ons laatste week met zoonlief Sander. as. zaterdag the Big Party als afscheid en zondag nog een " onderonsje". Wat vliegt de tijd. En dan de maandag, een dag om afscheid te nemen, maar wetende dat hij door jou met open armen wordt ontvangen, verzacht een beetje de pijn. Het zal niet gemakkelijk zijn. En dan kunnen wij ook alleen nog maar op een afstand van jullie genieten door te skypen! Wij wensen jullie alvast een heel mooie tijd samen in Australië en tot hoors, groetjes fam.Karis.

• 16 Juni 2013 - 23:28

Mart En Wilma:

Hallo Suzan,

Klinkt geweldig allemaal, om jaloers op te worden!
    Geniet van deze geweldige tijd en schrijf nog veel van deze leuke verhalen.
    Kunnen wij meegenieten

Groetjes uit Heibloem waar het morgen ook 30 graden gaat worden
    en wij gewoon moeten werken